6.5 C
Άγιος Νικόλαος
24 Ιανουαρίου 2022
Τουρισμός

Xenia Digi Hotel: Αύξηση ικανοποίησης και εσόδων στα Ελληνικά ξενοδοχεία το 2021 – Οι προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάκαμψη

O Aύγουστος του 2021 ήταν, για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, ένας από τους καλύτερους μήνες των ξενοδοχείων πόλης, ως αποτέλεσμα των τάσεων στα ταξίδια όπως διαμορφώθηκαν από τους περιορισμούς που έθεσε η πανδημία.

Παράλληλα, τα επίπεδα ικανοποίησης των τουριστών στην Ελλάδα παρουσιάζονται αυξημένα έναντι της περιόδου προ πανδημίας (2019) καθώς οι συνθήκες εξυπηρέτησής τους προσαρμόστηκαν στις απαιτήσεις για κοινωνική αποστασιοποίηση σε ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές υπηρεσίες, οδηγώντας σε πιο προσωπική εξυπηρέτηση.

Επιπλέον, η ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών αλλά και η σημασία του ανθρώπινου δυναμικού αναδείχθηκαν ως δύο από τα σημαντικότερα συστατικά που θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τις τουριστικές επιχειρήσεις ώστε να μπορούν να επιβιώνουν σε εποχές κρίσεων.

Αυτές ήταν μερικές από τις βασικές τάσεις που αναδείχθηκαν σήμερα, 27 Νοεμβρίου, σε συζήτηση πάνελ ειδικών του τουρισμού, με τίτλο «Τα ελληνικά ξενοδοχεία στα χρόνια της πανδημίας: O Aπολογισμός», στο πλαίσιο της εκδήλωσης Digi Hotels της έκθεσης Xenia. Συντονιστής του πάνελ ήταν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της City Contact, κ. Γιάννης Γιαννακάκης.

Ειδικότερα, η κ. Βίκυ Δορζιώτη από την Axia Hospitality υπογράμμισε ότι ο τουρισμός το 2021 χαρακτηρίστηκε από μεμονωμένους κυρίως τουρίστες και κρατήσεις τελευταίας στιγμής, με αποτέλεσμα να ευνοηθούν τα ξενοδοχεία που ήταν προετοιμασμένα για αυτό, καθώς και μικρά και boutique ξενοδοχεία. Ωστόσο, η ποιότητα των καταλυμάτων ήταν εκείνη που κέρδισε τελικά, τόνισε η κ. Δορζιώτη.

Επιπλέον, πρόσθεσε ότι ο Αύγουστος του 2021 ήταν κοντά στον καλύτερο μήνα της χρονιάς για τα ξενοδοχεία, πρωτοφανές για ξενοδοχεία πόλης. Για πρώτη φορά, ο Αύγουστος ήταν πολύ κοντά στον καλύτερό μας μήνα, δηλαδή τον Σεπτέμβριο, χάρη στην επιστροφή των Ευρωπαίων και των Αμερικανών μεμονωμένων τουριστών αλλά και Ελλήνων, υπογράμμισε από την πλευρά του ο διευθυντής λειτουργίας των Chandris Hotels, κ. Χάρης Νεοφυτίδης. Όπως ανέφερε ο κ. Νεοφυτίδης, μέχρι τον Ιούνιο δεν υπήρχαν πτήσεις και μεγάλες αγορές για την Αθήνα όπως η Αμερική και η Ασία ήταν κλειστές, και ο συνεδριακός τουρισμός ήταν ανενεργός. Μάλιστα, στην περίπτωση των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης, η αναλογία διεθνών τουριστών-Ελλήνων άλλαξε σε σχέση με την εποχή προ πανδημίας, κλίνοντας προς τους Έλληνες, έναντι των διεθνών ταξιδιωτών.

Όσον αφορά τις αεροπορικές κρατήσεις, ο Επιστημονικός Διευθυντής του INSETE, κ. Άρης Ίκκος, ανέφερε ότι ενώ ο Σεπτέμβριος είχε περισσότερες κρατήσεις έναντι του 2019, ο Οκτώβριος είχε όχι απλώς λιγότερες έναντι του 2019 αλλά και πολλές ακυρώσεις.

Ωστόσο, ο κ. Νεοφυτίδης χαρακτήρισε πολύ θετική την ανάκαμψη που παρατηρήθηκε στην κρουαζιέρα, η οποία ανακάμπτει ακόμα και με μικρότερο αριθμό ταξιδιωτών.

Ο κ. Ίκκος δήλωσε ότι το επίπεδο ικανοποίησης πελατών στα ξενοδοχεία της Ελλάδας το 2021 ήταν υψηλότερο έναντι του 2019, ενώ και η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη παρουσίασε αύξηση στο 25% των γενικών εσόδων της χώρας και είναι περίπου το ποσοστό αύξησης εσόδων που σημείωσαν πολλά ξενοδοχεία αυτή τη χρονιά. Μέρος της αυξητικής πορείας των εσόδων οφείλεται στις απευθείας κρατήσεις στα ξενοδοχεία, που αποτέλεσαν τάση το 2021, ενώ και στο γεγονός ότι στην Αθήνα άλλαξε το μείγμα των αγορών καθώς ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε τόσο μεγάλος αριθμός πτήσεων από την Αμερική.

Η κρίση μας έμαθε ότι όλοι έπρεπε να μπορούμε να κάνουμε περισσότερα μέσα στο ξενοδοχείο, ότι η προσαρμοστικότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στις αλλαγές είναι αναγκαία στην εποχή μετά την πανδημία, ότι η εκπαίδευση, το κίνητρο και τα soft skills είναι βασικά ζητούμενα για το ανθρώπινο δυναμικό, κατέληξαν οι ειδικοί. Τέλος, συμφώνησαν ότι ο ελληνικός τουρισμός αποδείχθηκε ανθεκτικός στις κρίσεις καθώς μπήκε σε πορεία ανάκαμψης νωρίτερα απο άλλες χώρες, ενώ η ανθεκτικότητα αυτή προέρχεται από την προσαρμοστικότητά τους στις συνθήκες, από την ομαδικότητα και από την κρατική υποστήριξη. Επιπλέον, το ανθρώπινο δυναμικό είναι το κύριο πλεονέκτημα του ελληνικού τουρισμού και γι΄αυτό θα πρέπει να υπάρξει σωστή διαχείρισή του.

Στο πάνελ συζητήθηκε επίσης το ενεργειακό κόστος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, το οποίο συνδέεται με το περιβάλλον και την αειφορία. Ο κ. Ίκκος τόνισε ότι στα ξενοδοχεία μεγάλης κατηγορίας το κόστος αυτό μπορεί να φτάνει το 3-5% και σε χαμηλότερης κατηγορίας το 3%, όμως τα επόμενα χρόνια μπορεί να ανέβει στο 10% επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας.

Τα ξενοδοχεία πλέον, ακόμα και με μικρότερες πληρότητες άρα και μικρότερη κατανάλωση, έχουν διπλάσιο κόστος ενέργειας έναντι του 2019, πρόσθεσε ο κ. Νεοφυτίδης. Πλέον, στα μεγάλα ξενοδοχεία, το δεύτερο μεγαλύτερο κόστος, μετά τις μισθοδοσίες, είναι η ενέργεια, έναντι τέταρτης ή πέμπτης θέσης προ πανδημίας.

Για αυτό το λόγο, τα παλαιότερα ξενοδοχεία χρειάζεται να στραφούν σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας, όπως η ηλιακή, αλλά ενεργειακές επενδύσεις όπως θερμομονώσεις.

πηγή: xenianews.gr

Δείτε ακόμα

FT: Οι βρετανικές αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν τις πτήσεις προς Ελλάδα για το 2022

Γ. Π.

Τουρισμός: Έως τα τέλη Ιουνίου θα έχουν εμβολιαστεί τα νησιά

Γ. Π.

Οδικός τουρισμός: Από τέλη Ιουνίου αναμένονται οι μεγάλες ροές από Βαλκάνια

Γ. Π.

Τα καλύτερα ζαχαροπλαστεία στο Παρίσι

N. K.

Το “πείραμα” της Ρόδου. 187 Ολλανδοί τουρίστες σε ξενοδοχείο της Ρόδου εν μέσω πανδημίας

Ν. Π.

Μόλις το 10% των ξενοδοχείων έχει ανοίξει τις πύλες του

Γ. Π.
φορτώνει....