32.7 C
Άγιος Νικόλαος
1 Αυγούστου 2021
Food & Beverages Περιβάλλον

Βιοδιασπώμενες σακούλες! Με σεβασμό και αγάπη στο περιβάλλον και στη φύση

Λίγα λόγια για αυτές τις πλαστικές σακούλες με το “θολό” άσπρο χρώμα που παίρνετε από τα καταστήματα και ειδικά στα σουπερμάρκετ και σας σκίζονται πολύ εύκολα.

-Μπορεί να ακούσετε να τις λένε βιοδιασπώμενες ή κομποστοποιήσιμες ή βιοαποικοδομήσιμες. Δεν είναι ακριβώς συνώνυμα, αλλά πάνω κάτω ισχύουν και τα τρία.

-Είναι αρκετά ακριβές και σκίζονται πολύ εύκολα, αλλά δεν είναι από πλαστικό. Είναι από άμυλο πατάτας ή καλαμποκιού και μέχρι σήμερα θεωρούνται οι πιο φιλικές για το περιβάλλον.

-Σήμερα είναι οι μόνες σακούλες (μαζί με τις χάρτινες) που δεν έχουν περιβαλλοντικό τέλος. Από την άλλη βέβαια είναι πολύ πιο ακριβές. Γιατί τις δίνουν τότε δωρεάν κάποιοι; Συνήθως τις δίνουν δωρεάν όταν το προϊόν που μπαίνει μέσα είναι πολύ ακριβό αναλογικά (π.χ. φαρμακεία) ή στα τμήματα μαναβικής των σουπερμάρκετ, καθώς οι εταιρείες προτιμούν για λόγους εμπορικής πολιτικής να απορροφήσουν αυτό το σημαντικό κόστος συσκευασίας.

-Όλες οι άλλες σακούλες έχουν περιβαλλοντικό τέλος.

-Όταν σας δίνουν δωρεάν σακούλες, όχι βιοδιασπώμενες να γνωρίζετε ότι είναι πλέον παράνομο και σε λίγο καιρό θα τιμωρείτε με πρόστιμο.

-Προσοχή! Μην τις ξεχάσετε σε κάποιο ντουλάπι γιατί μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα διαλυθούν.

– Δεν πρέπει να τις βάζετε μαζί με την ανακύκλωση! Δεν ανακυκλώνονται. Πρώτον δεν είναι πλαστικό, δεύτερον δυσκολεύουν τη διαδικασία της διαλογής και τρίτον – με επιφύλαξη – τα χημικά που έχουν μέσα κάνουν κακό στο πλαστικό προς ανακύκλωση. Πρέπει να τις βάζετε ή σε πράσινο ή σε καφέ κάδο.


-Πρέπει να τις παίρνετε; Όχι! Καλύτερα να παίρνετε μία επαναχρησιμοποιούμενη τσάντα για τις αγορές σας. Εξαίρεση η μαναβική. Εκεί δεν υπάρχει εναλλακτική προς το παρών.

Δείτε ακόμα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση φέρνει αλλαγές στις ημερομηνίες λήξεις των προϊόντων.

Μ. Τ.

Ψήφισμα – Αίτημα ίδρυσης ακαδημαϊκού τμήματος Σπουδών Ελληνικής Γαστρονομίας

Ν. Π.

Μια διατροφική «βόμβα» βγαλμένη από το άνθος των λουλουδιών

Μ. Τ.

Προσπάθεια προώθησης του brand name της «Ελληνικής Διατροφής»

Μ. Τ.

Σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ανάδειξη της πόλης ως «έξυπνου» προορισμού στοχεύει ο δήμος Ρεθύμνου

Ν. Π.

“Κρασιά και Πασχαλινό Τραπέζι” – Οινικές προτάσεις της Φωτεινής Καποκάκη* για τους αναγνώστες του Filoxenianews

Ν. Π.
φορτώνει....