Μεγάλες διεθνής αλυσίδες όπως: Marriott International (με τα Αutograph Collection και Moxy), τη Wyndham (με τα Dolce Hotels & Resorts, Ramada, WyndhamGrand), τη Hilton (μέσω της Curio Collection), την Accor (μέσω των Angsana, Ibis Styles και MGallery), τα Labranda Hotels & Resorts (FTI), την OKU Hotels, το Pacha Group κ.ά. ετοιμάζονται για απόβαση στην Κρήτη. Άλλες για πρώτη φορά, άλλες θέλοντας να αυξήσουν το χαρτοφυλάκιο τους και άλλες που θέλουν να επανέλθουν δυναμικά, το 2022 αναμένεται η Μεγαλόνησος να πρωταγωνιστήσει στην μετάβαση της ελληνικής ξενοδοχίας σε ένα πιο επώνυμο τουριστικό προϊόν.
Η Κρήτη είναι από τις βασικές αγορές-στόχους και για την ισπανική Μelià, τον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο στην Ισπανία και από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη με πάνω από 320 ξενοδοχεία και περισσότερα από 82.000 δωμάτια σε 40 χώρες και τέσσερις ηπείρους. Η Melià Hotels, με παρουσία στην Αθήνα σχεδόν 15 έτη, αποφάσισε εν μέσω πανδημίας να τοποθετηθεί στον τομέα των resorts σε ελληνικά νησιά μέσα από τη συνεργασία της με ένα από τα πιο γνωστά ονόματα του κλάδου της φιλοξενίας στη χώρα μας, τον όμιλο Zeus Hotels της οικογένειας Παπακαλιάτη.
Ενα ξενοδοχείο στην Κρήτη, το «Blue Sea Beach», καθώς και ένα στη Ρόδο, το «Cosmopolitan Hotel», θα λειτουργήσουν ως Affiliated by Melià μετά τις κατάλληλες μετατροπές από το 2022, ενώ ένα ακόμη ξενοδοχείο στην Κρήτη («Marina Beach») θα επαναλειτουργήσει κάτω από την ομπρέλα του brand Sol by Melià. Ο όμιλος συνεχίζει να αναζητεί ευκαιρίες συνεργασίας τόσο για management όσο και για franchise σε βασικούς ελληνικούς προορισμούς, όπως η Κρήτη, η Κως, η Ρόδος, η Κέρκυρα, αλλά και σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, χωρίς να ξεχνά και τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Τα ονόματα των ομίλων της Accor, μέσω του MGallery και της Intercontinental, έχουν ακουστεί ως υποψήφια και για ορισμένες από τις μονάδες που έχουν ενταχθεί στο σχήμα της αμερικανικής Hines στην Κρήτη (βλ. το χαρτοφυλάκιο των πέντε ξενοδοχείων πρώην ιδιοκτησίας των ομίλων Μαμιδάκη και Κεφαλογιάννη), η οποία έχει αποδείξει σταθερά την περίοδο της πανδημίας 2020-2021 ότι εξακολουθεί να εμπιστεύεται τον ελληνικό τουρισμό επενδύοντας πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για ξενοδοχειακά ακίνητα με επίκεντρο το νησί. Μάλιστα, η αγορά δεν αποκλείει ακόμη και το ενδεχόμενο δημιουργίας branded κατοικιών σε συνεργασία με μεγάλη διεθνή αλυσίδα στην Κρήτη, σε συνέχεια και της πρόσφατης κίνησης από πλευράς των Αμερικανών να υποβάλουν την υψηλή προσφορά των 125 εκατ. ευρώ για το τουριστικό συγκρότημα Καψή.
Στον Άγιο Νικόλαο θα επαναλειτουργήσει την άνοιξη του 2022 το πλήρως ανακαινισμένο Niko Seaside Resort Crete. Το πρώην Κοράλ θα τεθεί κάτω από το σημα της ACCOR LUXURY.

Εμπνευσμένο από τα στοιχεία της θάλασσας, το ξενοδοχείο συνδυάζει τόσο σύγχρονο αστικό χαρακτήρα όσο και το παραλιακό θέρετρο. Το ακίνητο διαθέτει 141 δωμάτια ( εξοπλισμένα με ιδιωτική βεράντα και πισίνα), εξαιρετικές σουίτες με ιδιωτική πισίνα και βεράντα, δύο θεαματικές εξωτερικές πισίνες υπερχείλισης (4ος όροφος), δύο εστιατόρια που σερβίρουν τοπική κουζίνα, δύο μπαρ.
Στον Άγιο Νικόλαο η 1 Hotels θα «χαρίσει» το brand της σε ένα από τα ξενοδοχεία που θα αναπτυχθούν στο Elounda Hills από τη Mirum Hellas.

Η Hilton και η Troulis Royal Collection υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για το Royal Senses Resort Crete που άνοιξε τις πύλες του τον Απρίλιο του 2021 στο Ρέθυμνο, ως μέλος της Curio Collection by Hilton. Ενω υπαρχουν σχεδια της Hilton για παρουσία του brand και στην Κοσμοπολιτική Ελούντα.
Στην Ελούντα έχει παρουσία η Marriott International με τα: Domes of Elounda Autograph Collection και το Blue Palace Elounda, a Luxury Collection Resort, Crete και σκοπεύει να φέρει και το Brand Moxy. Tα Μoxy Hotels δημιουργήθηκαν το 2014 από τον όμιλο Marriott και απευθύνονται κυρίως στη γενιά Y, δηλαδή σε όσους έχουν γεννηθεί από το 1980 έως το 2000. Με έμφαση στην νέα γενιά τα Moxy διαθέτουν τεχνολογικά προηγμένες λεπτομέρειες, όπως το mobile key, τηλεοράσεις με σύνδεση στο Netflix και πολλά αλλά καλούδια που πλέον θεωρούνται απαραίτητα στις διακοπές της γενιάς Υ και όχι μόνο.
Διεθνές comeback για τα brands της Cook (Cook’s Club και Casa Cook), τα οποία απέκτησε μετά την κατάρρευση της Τhomas Cook τον Σεπτέμβριο του 2019, ετοιμάζει για την επόμενη μέρα μετά την πανδημία και ο κινεζικός όμιλος της Fosun.
Εως το τέλος Ιουλίου, τα brands Casa Cook και Cook’s Club επαναλειτούργησαν σε 11 ξενοδοχεία στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, και συγκεκριμένα σε Ελλάδα (Ρόδο, Κως, Κρήτη), Τουρκία, Ισπανία, Βουλγαρία και Αίγυπτο. Στόχος είναι το εν λόγω χαρτοφυλάκιο μαζί και με το σήμα Cook’s Home να φτάσει διεθνώς τουλάχιστον τα 30, συμπεριλαμβανομένων και των 11 που έχουν ήδη επαναλειτουργήσει. Η Ελλάδα αποτελεί για τον όμιλο στρατηγικό προορισμό, δεδομένου ότι «συμβαδίζει με το προφίλ και την αισθητική των συγκεκριμένων brands», με νέα ανοίγματα το 2022.
