15.6 C
Άγιος Νικόλαος
25 Φεβρουαρίου 2021
Περιβάλλον Τοπικά Τουρισμός

Σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ανάδειξη της πόλης ως «έξυπνου» προορισμού στοχεύει ο δήμος Ρεθύμνου

Τον σχεδιασμό της τουριστικής προβολής του δήμου Ρεθύμνου για το 2021 στις δύσκολες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού παρουσίασε στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας η αρμόδια αντιδήμαρχος Πέπη Μπιρλιράκη.

Η κα Μπιρλιράκη έκανε απολογισμό της χρονιάς που πέρασε και παράλληλα παρουσίασε τη λογική της φετινής προβολής, που εν πολλοίς λόγω των συνθηκών περιορίζεται σε ηλεκτρονικές εκθέσεις και webinars.

«Στην επιτροπή και στο τμήμα τουρισμού καταλήξαμε σε έναν επιχειρησιακό σχεδιασμό για το 2021 το οποίο θα παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα βαδίζει βήμα βήμα σε μία σειρά δράσεων, ξεκινώντας από το δεδομένο συγκριτικό μας πλεονέκτημα, που είναι υποδομές και στο τρίπτυχο ήλιος, θάλασσα και ξεκούραση. Προχωρά παράλληλα σε ενημέρωση και ακόμα πιο έντονη προσπάθεια για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού» σημείωσε η κα Μπιρλιράκη.

«Πρωταρχικός στόχος της επιτροπής Τουρισμού-Επιχ/τητας και του Γραφείου Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης εξακολουθεί να είναι η προσέλκυση επισκεπτών στο Ρέθυμνο δημιουργώντας το κατάλληλο κλίμα για τις τουριστικές επιχειρήσεις και τις τουριστικές επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Παράλληλα, δημιουργεί και διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για να προβληθούν τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, οι προσφερόμενες δράσεις και εκδηλώσεις, σε αυτούς που επιλέγουν το Ρέθυμνο ως προορισμό διακοπών αλλά και σε όλους εκείνους που το επιλέγουν ως μόνιμη ή παραθεριστική κατοικία», συμπλήρωσε η αντιδήμαρχος, η οποία τόνισε πως «η υγειονομική κρίση έχει δημιουργήσει ένα αβέβαιο τουριστικό περιβάλλον που επηρεάζει παγκοσμίως ολόκληρη την τουριστική βιομηχανία».

ΣΤΟΧΟΣ Ο ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για το δήμο Ρεθύμνου στόχος πάντα παραμένει ο χειμερινός τουρισμός σε μόνιμη βάση και για αυτό, είπε η κα Μπιρλιράκη, «πρόθεσή μας επίσης είναι η έναρξη συνεχούς συζήτησης με την ντόπια κοινωνία για συμφωνίες πάνω στην τουριστική ταυτότητα του τόπου μας».

Στους επόμενους στόχους είναι και η δημιουργία του οργανισμού διαχείρισης τουρισμού, «ο οποίος θα βοηθήσει διεξοδικά στην επαγγελματική προβολή και προώθηση του τόπου μας μέσω στοχευμένων μελετών, αλλά και στην εκπαίδευση και συντονισμό των τοπικών επιχειρηματιών προς αυτή την κατεύθυνση. Λόγω διαδικαστικών δυσκολιών δεν ήταν εύκολο μέχρι σήμερα να υπάρξει το νομικό-θεσμικό πλαίσιο για την έναρξη λειτουργίας ενός τέτοιου φορέα ο οποίος θα έπαιρνε δυναμική από την συνεργασία θεσμικών και ιδιωτικών επαγγελματικών φορέων. Ελπίζουμε με τη βοήθεια των ΓΓ κ. Ρουσιά του Δήμου και κ. Τσακαλάκη της ΠΟΞ, να φτάσουμε σ’ αυτό».

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Στους φετινούς στόχους είναι και η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού με τους τρόπους:

  • Καταγραφή και σηματοδότηση μονοπατιών και φαραγγιών.
  • Καθαρισμός και ευπρεπισμός των μονοπατιών και των φαραγγιών σε συνεργασία με τοπικούς Πολιτιστικούς Φορείς, τον Ορειβατικό Σύλλογο, εθελοντές, κ.λπ.
  • Προβολή και προώθηση των εναλλακτικών μορφών Τουρισμού με ηλεκτρονικό υλικό. Ενδεικτικά θεματικά πεδία για τα οποία υπάρχει μεγάλη ζήτηση από διάφορες αγορές του εξωτερικού και στα οποία, το Ρέθυμνο προσφέρει ή θα μπορούσε να προσφέρει ελκυστικές εναλλακτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, είναι τα εξής:

 Ανάδειξη του Ρεθύμνου ως:

–           Bike Friendly Destination – Πιστοποίηση

–           Σημαντικός πόλος έλξης ψηφιακών νομάδων (digital nomads)

–           Eco-friendly destination

–           Προορισμός για Wellness, digital detox – διακοπέςευεξίας

–           Προορισμός γαμήλιου τουρισμού –  διάκριση του Ρεθύμνου ως κορυφαίος ρομαντικός προορισμός από σημαντικές ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, τις οποίες επισκέπτονται καθημερινά εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Στόχος της δράσης αυτής είναι η συμμετοχή με θεματικές παρουσιάσεις σε εξειδικευμένες εκθέσεις, ημερίδες, workshop, προκειμένου να αναδειχθούν οι δυνατότητες του Ρεθύμνου μέσα από οπτικοακουστικά εργαλεία σε κάθε μία από αυτές τις εναλλακτικές μορφές Τουρισμού.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Όπως καταλήγει ο σχεδιασμός, «είναι γεγονός ότι ο παγκόσμιος και εγχώριος ανταγωνισμός στον κλάδο του Τουρισμού είναι μεγάλος και, χρόνο με τον χρόνο, εκτείνεται σε πολλά θεματικά πεδία, μια και το ζητούμενο είναι πλέον, όχι μόνο ο ελεύθερος χρόνος, αλλά και ο χρόνος που επενδύουμε  στην επαγγελματική εξειδίκευση, στη μάθηση και στην εμπειρία μέσω ταξιδιών. Νέες ανερχόμενες τουριστικά αγορές, όπως η νοτιοανατολική Ασία, η Νότια Αμερική και η Αυστραλία, αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τουριστικών υπηρεσιών σε όλο τον πλανήτη.  Στόχος του Δήμου Ρεθύμνης είναι να συμμετέχει μέσω του ΕΟΤ ή της Περιφέρειας, αλλά και μεμονωμένα,  σε όσο το δυνατόν περισσότερες Τουριστικές εκθέσεις, σε μια προσπάθεια δυναμικής εξωστρέφειας και αναγνωρισιμότητας προς τις αγορές  που μας επιλέγουν ή που θα μας επιλέξουν μέσα από τις ενέργειές μας.

Πιο συγκεκριμένα, η συμμετοχή μας στις εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό μέσα από τις ήδη καταγεγραμμένες  εκθέσεις του ΕΟΤ, της Περιφέρειας και μεμονωμένων πρωτοβουλιών, είναι οι ακόλουθες:

Διεθνείς εκθέσεις- Δράσεις προβολής & προώθησης:
  • Virtual Greek Panorama
  • Rethymno Travel Roadshow – CK strategies
  • Rethymno Travel Workshop – CK strategies
  • Rethymno Travel Presentation – CK strategies
  • ONLINE TRAVEL MART International online fair for the Russian speaking audience of travel professionals
  • German Speaking Virtual Event 2021 – A Virtual Travel Fair to Connect with the Local Travel Trade from Germany, Austria and Switzerland
  • Virtual Greek Alternative Tourism & Gastronomy Workshop (Γερμανία, 17-19 Μαρτίου 2021)
  • Virtual Greek Alternative Tourism & Gastronomy Workshop (Ηνωμένο Βασίλειο, 22-24 Μαρτίου 2021)
  • Virtual Greek Alternative Tourism & Gastronomy Workshop (Δανία, 29-30 Μαρτίου 2021)
  • Virtual Greek Luxury Tourism & Gastronomy Workshop (Ρωσία, 6-8 Απριλίου 2021)
  • Virtual Greek Alternative Tourism & Gastronomy Workshop (Γαλλία, 13-15 Απριλίου 2021)
  • Virtual Greek Luxury Tourism & Gastronomy Workshop (Ντουμπάι, 12-13 Μαΐου 2021)
  • Greek Luxury Tourism & Gastronomy Workshop (Η.Π.Α., Οκτώβριος 2021)
  • Greek Luxury Tourism & Gastronomy Workshop (Λουξεμβούργο, Νοέμβριος 2021)
  • Greek Alternative Tourism & Gastronomy Workshop (Σουηδία, Δεκέμβριος 2021)

πηγή: goodnet.gr

Δείτε ακόμα

TUI: H Κρήτη πρώτη επιλογή το καλοκαίρι για του Γερμανούς τουρίστες

Γ. Π.

Υπουργός Τουρισμού: Είμαστε σε συζητήσεις με τη Μεγάλη Βρετανία για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού

Γ. Π.

Οι ωραιότερες παραλίες στο Λασίθι

Μ. Τ.

Καμπάνια διαρκείας από τον ΕΟΤ για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού

Ν. Π.

Τουρισμός και αγροδιατροφή στο νέο ΕΣΠΑ

Ν. Π.

Πρωτοβουλίες του Υπουργείου Τουρισμού για την προσέλκυση «ψηφιακών νομάδων» στην Ελλάδα

Γ. Π.
φορτώνει....