Εδώ και έναν μήνα και κάτι, viral έχει γίνει ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που, ούτε-λίγο ούτε πολύ, έχει μια απάντηση σε ό,τι το ρωτήσεις.
Το ChatGPT του openai.com (στο οποίο η Microsoft είναι έτοιμη να κάνει μεγάλη επένδυση για ν’ αναπτύξει τη μηχανή αναζήτησής της) είναι ένα γλωσσικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που σου παραθέτει λεπτομερώς απαντήσεις, βασισμένες στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας αρχειοθετημένα βιβλία και τη Wikipedia (σύμφωνα με την εταιρεία-δημιουργό του).
Ως machine learning τεχνολογία, όσο περισσότερο ρωτάς, τόσο πιο ακριβείς απαντήσεις θα λάβεις γιατί το «αναγκάζεις» να μαθαίνει – ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και το πλαίσιο, ο τρόπος με τον οποίο τίθενται οι ερωτήσεις.
> Ο αντίκτυπος του ChatGPT στην ταξιδιωτική βιομηχανία
Μεγάλα μειονεκτήματά του, σ’ αυτό το στάδιο, το γεγονός πως δεν παραθέτει τις πηγές πληροφόρησής του (κι αυτό σε ακαδημαϊκό επίπεδο, δημιουργεί έντονη δυσκολία στον έλεγχο της λογοκλοπής), ενώ αρκετές φορές επαναλαμβάνεται στις απαντήσεις του. Είναι όμως το πρώτο σοβαρό εργαλείο που απλουστεύει και αναπτύσσει την έρευνα, γλωσσικά.
Εμείς λοιπόν στο filoxenianews.gr, με μοναδικό στόχο να ανιχνεύσουμε και να εξερευνήσουμε τις δυνατότητές του, το πόσο… intelligent είναι αν προτιμάς το AI, τού θέσαμε την εξής ερώτηση:
-Να προτείνει ένα τρόπο που θα μπορούσαμε επιλύσουμε το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στα ξενοδοχεία
Η απάντηση της τεχνητής νοημοσύνης:
Η έλλειψη προσωπικού στα ξενοδοχεία μπορεί να επιλυθεί με διάφορους τρόπους. Μερικές πιθανές λύσεις είναι οι εξής:
- Αύξηση των μισθολογικών πακέτων και των προνομίων: Μερικοί εργαζόμενοι αποφασίζουν να εργαστούν σε ξενοδοχεία όταν προσφέρονται αξιοπρεπής μισθολογικά πακέτα και επιπλέον προνόμια, όπως ασφάλιση υγείας και άδεια. Η αύξηση των μισθολογικών πακέτων μπορεί να επιτευχθεί μειώνοντας τα κέρδη του ξενοδοχείου ή αυξάνοντας τις τιμές δωματίων.
- Βελτίωση των συνθηκών εργασίας: Η αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας, όπως η μείωση των ωρών εργασίας, η αύξηση των διακοπών και η βελτίωση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων, μπορεί να κάνει τη θέση εργασίας στο ξενοδοχείο πιο ελκυστική για τους ενδιαφερόμενους.
- Εκπαίδευση και κατάρτιση: Η εκπαίδευση και η κατάρτιση του προσωπικού μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της απόδοσης τους.
- Χρήση τεχνολογίας για την αυτοματοποίηση ορισμένων διαδικασιών, όπως η κράτηση δωματίων και η εξυπηρέτηση πελατών, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να αφιερώνουν χρόνο σε άλλες εργασίες.
- Προσέλκυση προσωπικού από άλλες περιοχές ή χώρες με την παροχή κατάλληλων συνθηκών εργασίας
