26.5 C
Άγιος Νικόλαος
28 Μαΐου 2022
Ξενοδοχεία Ξενοδοχοϋπάλληλοι

Πως πρέπει να είναι ο Manager του σήμερα

Το να εργάζεσαι στο management ενός ξενοδοχείου δεν ήταν ποτέ μία εύκολη υπόθεση.

Οι Manager του σήμερα μπορεί απλά να παίζουν το ρολού του δημοσιοσχετίστα αλλα η ηγεσία είναι κάτι περισσότερο από δημόσιες σχέσεις η την απλή διοίκηση, είναι το χάρισμα να μπορεί κάποιος να είναι πειστικός και οι άλλοι να τον ακολουθούν σε κάθε απόφασή  και κίνησή του.

Πώς πρέπει να ανταποκριθεί στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί ; Ποιες δεξιότητες είναι εκείνες που τον κάνουν πιο απαραίτητο από πότε; Πώς η τεχνολογία θα παίξει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο μέσα στο 2022 σε ό,τι αφορά το τουριστικό κλάδο;

H θέση του Manager δεν απευθύνεται μόνο σε ανθρώπους που έχουν εξειδίκευση στην διοίκηση επιχειρήσεων. Απευθύνεται και σε όσους εργάζονται χρόνια στον τουρισμό έχουν αποκομίσει σπουδαία επαγγελματική εμπειρία και προσπαθούν μέσω της εκπαίδευσης και της τριβής τους να ανέλθουν επαγγελματικά αναλαμβάνοντας έναν πιο επιτελικό ρόλο.

Συνοψίζοντας, για να εργαστεί κάποιος στον τουρισμό θα πρέπει να προσπαθήσει να ενταχθεί σε θέσεις που δεν απαιτούν αρχικά ιδιαίτερη προϋπηρεσία, ώστε να αρχίζει να χτίζει το βιογραφικό του και σε συνδυασμό με πρότερες σπουδές ή επιμόρφωση μέσα από σεμινάρια τουρισμού να μπορέσει να ανέλθει επαγγελματικά.

Η επιτυχημένη διοίκηση ενός ξενοδοχείου βασίζεται πολύ σε έναν  manager που είναι ικανός να δώσει κίνητρα στα μέλη του προσωπικού να φέρουν εις πέρας τα καθήκοντά τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στον καλύτερο δυνατό χρόνο. Οι καλύτεροι hotel manager είναι σε θέση να τοποθετήσουν τα κατάλληλα άτομα στην κατάλληλη για αυτά θέση, και να συνεχίζει να τους παρακινεί, να τους στηρίζει και να τους δίνει συνεχώς κίνητρα. Ο καλύτερος τρόπος για να παρακινείς το προσωπικό σου είναι να γίνεις εσύ το παράδειγμα προς μίμηση. Αν θέλεις να παρουσιάσεις έργο, τα καλυτέρα νούμερα στον ιδιοκτήτη ώστε να εντυπωσιάσεις, εντυπωσίασε πρώτα τους υφιστάμενους σου, δες τις ανάγκες τους, ανέβασε τους την απόδοση στηρίζοντας τους και όχι απομυζώντας τους.

Η διοίκηση αφορά στους τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις επιτυγχάνουν να είναι παραγωγικές, μεθοδικές και οργανωμένες, ενώ η ηγεσία αφορά στον αποτελεσματικό χειρισμό των αλλαγών που έρχονται εξαιτίας της ανταγωνιστικότητας και της αστάθειας που χαρακτηρίζουν την εποχή μας
John Kotter. Πανεπιστήμιο Harvard

Ο manager υποτίθεται πως πρέπει να παίρνει ορισμένες σοβαρές αποφάσεις σε ένα ξενοδοχείο. Είναι απαραίτητο να είσαι γρήγορος χωρίς αυτό να σε εμποδίζει να είσαι σωστός. Ως αρχηγός, λοιπόν, είναι στο χέρι σου να παίρνεις σωστές και εμπεριστατωμένες αποφάσεις που θα επιφέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για το ξενοδοχείο. Η ανυπαρξία αυτοπεποίθησης ή η αμφιβολίες μπροστά στο προσωπικό θα έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα, αφού το τελευταίο θα χάσει και την εμπιστοσύνη του και την εκτίμησή του.

Οι Hotel Managers σίγουρα πρέπει να δώσουν περισσότερο βάση στην έννοια της Διοίκησης και της Ηγεσίας, σύμφωνα με την Ακαδημαϊκό του τουρισμού Kirsten Browne. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με το να παίρνει γρήγορα αποφάσεις, να σχεδιάζει μακροπρόθεσμα, να αναπτύσσει δημιουργικές λύσεις, να τηρεί τα μέτρα προστασίας ευλαβικά, να φροντίζει τους εργαζόμενους, να καινοτομεί, να είναι κοινωνικά υπεύθυνος και να επικοινωνεί με ειλικρίνεια και ενσυναίσθηση με το προσωπικό, τους ενδιαφερόμενους και τους πελάτες.

Όχημα του για τα παραπάνω θα είναι η ανάπτυξη των soft skills του, τα οποία είναι η κριτική σκέψη, η καινοτομία, η δημιουργική επίλυση προβλημάτων, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα, η επικοινωνία και συναισθηματική νοημοσύνη, η αυτογνωσία και αυτοδιαχείριση, η διαπραγμάτευση και διαχείριση σχέσεων.

οι πραγματικοί ηγέτες με καλές διοικητικές ικανότητες σπανίζουν, οπότε οι επιχειρήσεις έχουν δύο εναλλακτικές: ή θα προσλάβουν έναν ηγέτη, ή έναν καλό διευθυντή με την ελπίδα ότι μπορεί να αποδειχτεί στο μέλλον και ένας καλός ηγέτης.

Οι ψηφιακές τεχνολογίες και η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) πρέπει να μπουν στις ζωές των ανθρώπων που έχουν νευραλγικές θέσεις στον τουρισμό καθώς πλέον περισσότερο από ποτέ θα αποτελέσουν ένα σημείο υπεροχής που θα καλύψει τις ανάγκες των επισκεπτών στον καιρό της Πανδημίας και έπειτα. 

Τέλος, ο ρόλος της καθαριότητας και της υγιεινής απέκτησε ένα εντελώς νέο επίπεδο σημασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο Hotel Manager πρέπει να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στο κομμάτι αυτό και να επαγρυπνεί για την τήρηση των μέτρων και την καθαριότητα σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου.

 Οι ξενοδόχοι θα επικεντρωθούν έντονα στην αναβάθμιση του εργατικού τους δυναμικού
Οι ξενοδόχοι πρέπει να προσελκύουν και να διατηρούν νέα ταλέντα μειώνοντας τη διαρροή του υπάρχοντος εργατικού δυναμικού παρέχοντας τους κίνητρα στη δουλειά τους. Η τεχνολογία θα βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος, όχι μόνο βραχυπρόθεσμα, αλλά θα κάνει τις υπάρχουσες ομάδες πιο αποτελεσματικές, επιτρέποντας στο προσωπικό να αναπτύξει ουσιαστικές συνδέσεις με τους επισκέπτες, αντί να αφιερώνει πολλές ώρες σε διαδικασίες.

Καθώς η ζήτηση και η πληρότητα συνεχίζουν να αυξάνονται, τα ξενοδοχεία πρέπει τώρα να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν τα εξειδικευμένα άτομα για να καλύψουν την εισροή επισκεπτών. Οι ξενοδόχοι θα επικεντρωθούν έντονα στην ανάπτυξη και την αναβάθμιση του εργατικού τους δυναμικού το 2022.

 Η τεχνητή νοημοσύνη και ο αυτοματισμός θα υιοθετηθούν ευρέως σε ολόκληρο τον κλάδο, ως μέσο μείωσης του λειτουργικού κόστους χωρίς συμβιβασμούς στις υπηρεσίες
Λόγω των κοινωνικών και των ταξιδιωτικών συνθηκών που προκαλούνται από τον Covid-19, οι επισκέπτες εκτιμούν πλέον όλο και περισσότερο τις πιο αποτελεσματικές αλληλεπιδράσεις με ξενοδοχεία που καθοδηγούν σαφώς τις αποφάσεις αγοράς. Τα ξενοδοχεία πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτή τη ζήτηση το 2022.
Δεδομένων των σημερινών περιορισμών εργασίας και κόστους, αναμένεται ευρεία υιοθέτηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων των Εικονικών Βοηθών, των ChatBots, των Big Data και της Μηχανικής Εκμάθησης, από ξενοδοχεία το 2022. Αυτό θα επιτρέψει στα ξενοδοχεία να ανταποκριθούν καλύτερα στην αυξημένη ζήτηση πελατών, χωρίς συμβιβασμούς στις υπηρεσίες. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν το λογισμικό που επιτρέπει στους υπαλλήλους να παρέχουν καλύτερες και πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες σε μια αναλογία χρόνου και κόστους που θα έχετε θετικό πρόσημο για την επιχείρηση.

 Οι ξενοδόχοι θα συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στις αλλαγές της αγοράς με ευελιξία και θα επικεντρωθούν έντονα στην προσέλκυση νέων αγορών.
Όπου είναι δυνατόν, τα ξενοδοχεία πρέπει να συνεχίσουν να υιοθετούν ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης, καθώς οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγωνιούν για το πώς θα εξελιχθεί η πανδημία. Αυτό θα συνεχίσει να δίνει στους πιθανούς ταξιδιώτες την αυτοπεποίθηση να κάνουν κράτηση. Για να διασφαλιστούν οι κρατήσεις, πολλά ξενοδοχεία προσφέρουν πλέον επιστροφές χρημάτων ακύρωσης με τη μορφή πίστωσης για μελλοντική διαμονή. Αυτό είναι πιθανό να συνεχιστεί και μέσα στο 2022.

 Οι κρατήσεις μέσω κινητού θα συνεχίσουν να αυξάνονται και τα ξενοδοχεία θα πρέπει να προσαρμοστούν
Μέχρι το καλοκαίρι του 2020, σύμφωνα με τα δεδομένα που επεξεργάστηκαν περισσότερα από 1.500 ξενοδοχεία στο πλαίσιο της έρευνας της Guestcentric, οι κρατήσεις μέσω κινητού αυξήθηκαν περισσότερο από 24%, σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου των κρατήσεων των ξενοδοχείων. Αυτή η αύξηση στις κρατήσεις ξενοδοχείων από κινητές συσκευές δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Κατά μέσο όρο το 2021 έγιναν πάνω από το 40% των συνολικών κρατήσεων μέσω κινητού (έναντι του μέσου όρου του 27% το 2020). Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει ότι οι κρατήσεις μέσω κινητού διπλασιάστηκαν σε μόλις δύο χρόνια. Αναμένεται ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί το 2022 και μετά.

Επειδή δεν υπάρχει τόσος χρόνος για να πείσετε κάποιον να κάνει κράτηση μέσω κινητού σε σύγκριση με άλλες συσκευές, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να εξαλείψουν αποτελεσματικά τις αμφιβολίες για τους επισκέπτες που κάνουν κράτηση μέσω κινητής συσκευής. Αναμένεται ότι πολλά ξενοδοχεία θα συνεχίσουν να βελτιστοποιούν τους ιστότοπούς τους για κινητές συσκευές από αυτή την άποψη, προσφέροντας συνοπτικό και απλό περιεχόμενο, εύκολους συνδέσμους για να επικοινωνήσουν οι πιθανοί επισκέπτες απευθείας με το ξενοδοχείο μέσω τηλεφώνου και να προωθήσουν προσφορές μόνο για κινητά.

Αυτές είναι μόνο μερικές τάσεις που θα μας απασχολήσουν φέτος στον κλάδο του τουρισμού. Όπως και να’χει, οι ιδιοκτήτες των καταλυμάτων αλλά και οι hotel managers θα πρέπει να βάλουν καλά στο μυαλό τους για άλλη μια φορά αυτό που πάντα ίσχυε, ότι πέρα από όλα βρίκσεται η ικανοποίηση του πελάτη. Αυτό που άλλαξε με τα χρόνια είναι τα μέσα με τα οποία μπορεί να γίνει αυτό αλλά και οι απαιτήσεις των πελατών που έγιναν πιο αυστηροί σε συγκεκριμένα θέματα. Πρέπει να είστε σε θέση να γνωρίζετε τι περιμένουν από εσάς και αυτό έχει να κάνει φυσικά με το προσωπικό και τον σωστό διαμοιρασμό των αρμοδιοτήτων ανά τμήμα. Οι Hotel Managers και το 2022 πρέπει να φροντίσουν ότι όλα λειτουργούν σωστά και πρέπει να είναι σε θέση να καθοδηγήσουν το προσωπικό σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κάθε τμήματος.

Ακολουθήστε το filoxenianews στο Google News στο Facebook και στο linkedin

Δείτε ακόμα

Πάνος Αλμυράντης: «Τολμήστε να ονειρευτείτε τον ξενοδοχειακό κόσμο, γιατί πολύ απλά έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον»

N. K.

Επενδύσεις στην Κρήτη παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση

Γ. Π.

Το νέο Δ.Σ. της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου

Γ. Π.

ΞΕΕ: Υψηλή η ικανότητα του τομέα της Φιλοξενίας στην αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών συστημικών και μη συστημικών κρίσεων

Γ. Π.

Απάντηση της ΠΟΕΕΤ στην ανακοίνωση του υπουργείου εργασίας για την μη εμφάνιση των ενσήμων

Γ. Π.

Νιώθετε κουρασμένοι δουλεύοντας μέσω Zoom; Δείτε τι μπορείτε να κάνετε για αυτό

Γ. Π.
φορτώνει....