26.5 C
Άγιος Νικόλαος
28 Μαΐου 2022
Ξενοδοχοϋπάλληλοι

Παγκόσμια ημέρα Ρεσεψιονίστ: Αυτός που πραγματικά διευθύνει το ξενοδοχείο

Είναι σκληρά εργαζόμενοι και υποτιμημένοι.

Η παγκόσμια Ημέρα Ρεσεψιονίστ γιορτάστηκε στις 11 Μαΐου (δεύτερη Τετάρτη κάθε Μαΐου) και είναι η ευκαιρία μας να δείξουμε σε αυτούς τους άνδρες και τις γυναίκες ότι γνωρίζουμε πραγματικά ποσό σκληρά εργαζόμενοι είναι.

Η Ημέρα του Receptionist, που ξεκίνησε το 1991, σχεδιάστηκε για να γιορτάσει τον ρόλο που έχουν οι επαγγελματίες ρεσεψιονίστ σε όλο τον κόσμο. Οι στόχοι αυτής της ημέρας είναι:

  • Να αναγνωρίσει πόσο σημαντικοί είναι οι ρεσεψιονίστ.
  • Να προωθήσει τον επαγγελματισμό και την υπερηφάνεια μεταξύ των ρεσεψιονίστ για τον βασικό ρόλο που κατέχουν σε μια επιχείρηση ή οργανισμό.
  • Να δώσει στους ρεσεψιονίστ την ευκαιρία να συνδεθούν με άλλους συναδέλφους και να μοιραστούν ιστορίες.
    Κάθε χρόνο, η πρωτοβουλία γίνεται όλο και μεγαλύτερη και γιορτάζεται από επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

Το δύσκολο επάγγελμα του ρεσεψιονίστ

Οι ρεσεψιονίστ έχουν αμέτρητες ευθύνες ανάλογα με το πού εργάζονται. Φροντίστε λοιπόν να τους συμπεριφέρεστε καλά.

θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτός που το ασκεί, εργάζεται με τεράστιο άγχος, αλλά και κάτω από έντονη ψυχική πίεση και σωματική κούραση.

Και αν μέχρι τώρα, τους ζηλεύατε που βρίσκονται σε αυτή τη θέση, λάβετε υπόψη τα παρακάτω. 

Ο «υπεύθυνος υποδοχής και φιλοξενίας» ή «ρεσεψιονίστ», είναι η πρώτη και τελευταία εικόνα ενός ξενοδοχείου, είναι η ανθρώπινη επαφή, η «έμψυχη βιτρίνα του». Στην ουσία προσωποποιεί τη σχέση πελάτη με την επιχείρηση, και συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση μιας ελκυστικής εμπορικής εικόνας.

Η σωματική κούραση, οφείλεται στο ότι είναι όρθιοι-ες ολόκληρο το ωράριό τους, ενώ το εναλλασσόμενο κυκλικό ωράριο, αποσυντονίζει ακόμη περισσότερο το βιολογικό ρολόι του σώματός τους. Εκτός από την υποδοχή με ευγένεια και μόνιμο χαμόγελο, είναι υπεύθυνοι για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών συνεχώς, παρέχουν όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για τη λειτουργία του ξενοδοχείου, αλλά επιπλέον για τις δυνατότητες ενασχόλησης με οποιεσδήποτε δραστηριότητες εντός και εκτός αυτού.

Πολλές φορές, ο ρεσεψιονίστ λειτουργεί και ως «τουριστικός οδηγός» μιας περιοχής, με αποτέλεσμα να απαιτείται να έχει μια διαρκή ενημέρωση για τις τρέχουσες πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα ήθη και έθιμα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου κτλ …
Εμπλέκονται σε επιπλέον εργασίες όπως, καταβολή συναλλάγματος, βοήθεια πελατών για φωτοτυπίες, αποστολή email , αλλά και παροχή αξιόπιστων προτάσεων για προτεινόμενες διαδρομές περιπάτων, διασκέδαση, εστιατόρια κτλ.

Πίσω από τη «βιτρίνα» υπάρχει επίσης μπόλικη γραφειοκρατική εργασία. Διαχείριση φακέλων πελατών, ενημερώσεις για τα πάντα, έκδοση τιμολογίων, λογαριασμών, συνεργασία με τα άλλα τμήματα του ξενοδοχείου, αφού από εδώ ξεκινούν και καταλήγουν όλα. Γενικά είναι υπεύθυνος για τη σωστή κατανομή των πληροφοριών που αφορούν τον κάθε πελάτη.
Η αυξημένη ευθύνη, για την αντιμετώπιση τρεχουσών, αλλά και έκτακτων ή απροσδόκητων περιστατικών, προκαλεί τεράστια ένταση και άγχος. Που φυσικά δεν πρέπει με τίποτα να το μεταδώσουν προς τους πελάτες !

Αγέρωχοι, ήρεμοι και χαμογελαστοί, ακόμη κι αν «καίγεται ο κόσμος..» Γενικά είναι ο «κυματοθραύστης», δικαίων και αδίκων απαιτήσεων και παραπόνων των πελατών.
Όσο για τα προσόντα: Απαιτούνται σίγουρα, η γνώση ξένων γλωσσών, οργανωτικότητα, επικοινωνιακές δεξιότητες και αμεσότητα με τους πελάτες, με ευγενική και ευχάριστη συμπεριφορά, ψυχραιμία και αποτελεσματικότητα σε δύσκολες καταστάσεις. 

Και εδώ, από μέρους μας σαν πελάτες, απαιτείται η ανάλογη και αμοιβαία συμπεριφορά, ευγένειας, σεβασμού και κατανόησης για την εργασία τους.

Ακολουθήστε το filoxenianews στο Google News στο Facebook και στο linkedin

Δείτε ακόμα

Ανοίγει αύριο το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ για υποβολή μονομερών δηλώσεων εργαζομένων Ιουνίου

N. K.

Ανακοίνωση της ΠΟΕΕΤ για τις τοπικές κλαδικές συβάσεις εργασίας στον Ν.Λασιθίου και στον Ν.Ηρακλείου

Γ. Π.

Δύσκολη τουριστική χρονιά το 2021 – Να μπουν σε αναστολή οι ξενοδοχοϋπάλληλοι μέχρι να πάνε στην δουλειά

Γ. Π.

ΠΟΕΕΤ: Απολογισμός κινητοποίησης 9/11/21

Ν. Π.

Επιστολή Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου προς τον Υπουργό Εργασίας, για διευκρινίσεις σχετικά με επίδομα και αποδοχές αδείας

Ν. Π.

ΠΟΕΕΤ: Κηρύξτε υποχρεωτική την κλαδική σύμβαση εργασίας

Ν. Π.
φορτώνει....