22.3 C
Άγιος Νικόλαος
15 Μαΐου 2021
Ξενοδοχεία Τουρισμός Φορείς

Οι σημαντικές τάσεις του 2021 για την τουριστική βιομηχανία

Οι ταξιδιωτικές τάσεις έρχονται και φεύγουν, αλλά όταν ο κόσμος θα αρχίσει να βγαίνει σιγά σιγά  από την κρίση του Covid-19 και τα σύνορα θα αρχίσουν να ανοίγουν σε πολλές χώρες, η όρεξη για ταξίδια θα πάρει ένα εντελώς νέο νόημα για τους λάτρεις των ταξιδιών, οι οποίοι ήδη κάνουν σχέδια για το 2021 και μετά.

Όλες οι έρευνες που γίνονται σήμερα σε πολλές πλατφόρμες και από πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες δείχνουν ότι υπάρχει μια μεγάλη προθυμία για ταξίδια χωρίς να υπάρχουν ακόμα κρατήσεις. Είναι αρκετά τα ευρωπαϊκά κράτη που συμβουλεύουν τους πολίτες τους να περιμένουν πριν να κλείσουν το επόμενο ταξίδι τους.

Στα υγειονομικά προβλήματα θα προστεθούν και τα οικονομικά προβλήματα, με πιθανές πτωχεύσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και με μείωση των οικογενειακών εισοδημάτων λόγω ανεργίας.

Το εμβόλιο θα βοηθήσει σίγουρα την επανεκκίνηση της αγοράς αλλά για ιδεολογικούς, παραγωγικούς, προσωπικούς και άλλους λόγους δεν θα αλλάξει άμεσα τη μεγάλη εικόνα.

Οι τελευταίες αναλύσεις από τους ειδικούς οργανισμούς όπως In Extenso προβλέπουν μια σταδιακή ανάκαμψη:

  • 2021/2022 του ποσοστού πληρότητας και με λίγη καθυστέρηση της μέσης τιμής
  • 2022/2023 επιστροφή σε φυσιολογικά επίπεδα για  τις οικογένειες, τις οικονομικές και μεσαίες κατηγορίες και ξενοδοχειακές κατοικίες
  • 2023/2024 για την κατηγορία haut de gamme

Ήδη αυτό που παρατηρήσαμε στην Ευρώπη το 2020 μας δείχνει ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο για να βρούμε κάποια κανονικότητα στην πληρότητα και στις τιμές.


Και ενώ κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι θα συμβεί, ένα πράγμα είναι σαφές ότι δεν θα είμαστε σε θέση να ταξιδεύουμε τόσο ελεύθερα όπως συνηθίζαμε να το κάνουμε, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον.

Ας δούμε όμως τις ποιο σημαντικές τάσεις στου 2021 για την τουριστική βιομηχανία:

Μετακινήσεις με προσοχή στα υγειονομικά μέτρα

Όχι μόνο θα αλλάξουν οι δημοφιλείς προορισμοί, αλλά αυτή η νοοτροπία είναι επίσης πιθανό να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ταξιδεύουν προς και εντός ενός προορισμού. Η επιλογή της αεροπορικής εταιρείας δεν μπορεί πλέον να βασίζεται αποκλειστικά στις τιμές, θα επηρεάζεται από τα πρότυπα υγιεινής, π.χ. εάν οι μάσκες είναι υποχρεωτικές ή όχι, η απόσταση ανάμεσα στα καθίσματα κ.λπ. Στο εσωτερικό της χώρας, οι ταξιδιώτες μπορεί να ενδιαφέρονται περισσότερο να επιλέξουν ιδιωτικές μεταφορές ή να αναβαθμίσουν μια σιδηροδρομική μεταφορά σε διακεκριμένη θέση έτσι ώστε να μπορούν να παραμείνουν ασφαλείς και να αποφύγουν τα πλήθη.

Προτίμηση για υπαίθριες διακοπές

Οι ταξιδιώτες το 2021 θα αναζητήσουν καθαρό αέρα, με κατεύθυνση προς τις απομακρυσμένες περιοχές και τους ανοιχτούς χώρους των προορισμών. Οι λάτρεις της περιπέτειας και οι λάτρεις της φύσης θα διαλέξουν εκδρομές κατασκήνωσης, εκδρομές σκι και θέρετρα σε νησί, σε αντίθεση με τα «city break». Είμαστε τυχεροί που ζούμε στη Ελλάδα, μια χώρα με απίστευτο πλούτο με ποικίλα τοπία, η οποία βρίσκεται στην καρδιά της Ευρώπης. Μια τεράστια παιδική χαρά όπου τα πάντα είναι εύκολα και όπου κρυφές γωνιές περιμένουν απλώς να ανακαλυφθούν. Η πραγματική αλλαγή του τοπίου είναι πιο κοντά από ό, τι νομίζουμε, οπότε ας μην καθυστερούμε να το απολαύσουμε και να το προωθήσουμε!

Μικρότερες ομάδες και privacy

Το να βρεθείς και να περάσεις χρόνο με την οικογένεια σου έχει γίνει κάτι σπάνιο σε πολλές χώρες, λόγο περιορισμών και αποστάσεων. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες θα επιλέξουν να περάσουν χρόνο με στενούς και αγαπημένους τους και όχι με μεγάλες ομάδες ξένων. Οι ιδιωτικές περιηγήσεις το 2021 θα δώσουν στις οικογένειες την ευκαιρία να περάσουν χρόνο μαζί και να ζήσουν ξανά μέσα από τις αναμνήσεις που δεν κατάφεραν να μοιραστούν όλοι μεταξύ τους λόγω της αδυναμίας παρουσίας σε γάμους, γενέθλια, επετείους του 2020. Οι ιδιωτικές περιηγήσεις θα διασφαλίσουν επίσης την ελαχιστοποίηση της επαφής με αγνώστους, τάση που θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.

Περισσότερο συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο

Στον μετά COVID-19 κόσμο, θα είναι πιο σημαντικό από ποτέ για τους ταξιδιώτες να παραμείνουν συνδεδεμένοι καθώς ταξιδεύουν. Τέλειωσαν οι ημέρες όπου οι άνθρωποι επιθυμούσαν να μείνουν «off line» κατά την διάρκεια των διακοπών τους, καθώς υπάρχει τώρα μια κρίσιμη ανάγκη να μένουν ενημερωμένοι με τις τελευταίες κατευθυντήριες γραμμές ταξιδιού.

Τοπικές και εγχώριες διακοπές

Το Staycations γίνεται ολένα και πιο δημοφιλές φέτος εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων. Οι άνθρωποι αναζητούν ξενοδοχεία εντός της πόλης τους ή σε γειτονικές πόλεις για να ξεφύγουν. Πάνω από το 75% (Booking.com’s Sustainable Travel Report 2020) των καταναλωτών σχεδιάζουν να υποστηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις στην κοινότητά τους, και αυτή η τάση επεκτείνεται και στα ταξιδιωτικά τους σχέδια.

Καθώς πλησιάζουμε στο 2021, οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη επίγνωση του τι και που ξοδεύουν τα χρήματά τους και σε τι μπορούν να συνεισφέρουν – γεγονός που μας φέρνει στην τελική μας τάση.

Βιωσιμότητα και υγεία

Η αλλαγή του κλίματος και η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι ένα καυτό θέμα σε όλο τον κόσμο, και οι ταξιδιώτες επιθυμούν τώρα να είναι πιο κοινωνικά υπεύθυνοι και βιώσιμοι για τον πλανήτη. Οι φιλικές προς το περιβάλλον διακοπές είναι στο μυαλό όλων κατά την κράτηση των διακοπών του 2021. Οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, ελαχιστοποιώντας τα απόβλητα, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα τους και συμβάλλοντας σε μια οικονομία διαμοιρασμού.

Σύμφωνα με την Booking.com’s Sustainable Travel Report για το 2020, το 82% των παγκόσμιων ταξιδιωτών αναδεικνύουν τη σημαντικότητα των βιώσιμων ταξιδιών για τους ίδιους, ενώ το 58% δηλώνουν ότι επιθυμούν να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές μόλις μπορέσουν να ταξιδέψουν ξανά, και το  68% θα ήθελαν τα χρήματα που ξοδεύουν για ταξίδια να επιστρέψουν στην τοπική κοινότητα.

Εμπειρίες που ξεχωρίζουν

Το σίγουρο είναι πως μέσα από την κρίση του Covid-19 οι ταξιδιωτικές εταιρείες καλούνται να εργαστούν ακόμη πιο σκληρά ώστε να ευχαριστήσουν τους ταξιδιώτες. Τα ταξίδια δεν θα πρέπει απλώς να προστατεύονται οικονομικά για να σας δώσουν ηρεμία, αλλά θα πρέπει να προσφέρουν κάτι που απλά δεν μπορείτε να βρείτε στο σπίτι σας ή στην καθημερινότητα σας: ειδική πρόσβαση, μοναδικές ιδέες, ξεχωριστές εμπειρίες.

Ξενοδοχεία με μεγαλύτερη απομόνωση

Με το COVID-19 να φέρνει περιορισμούς στην διαμονή στα ξενοδοχεία, οι επισκέπτες θα αναζητήσουν μεγάλους ανοιχτούς και υπαίθριους χώρους ως κύρια πολυτέλεια όταν θα διαλέξουν το ξενοδοχείο τους.

Στον κόσμο των ταξιδιών μετά τον COVID-19, η δυνατότητα κοινωνικής απόστασης από τους άλλους επισκέπτες είναι πιθανό να είναι κάτι που το κοινό θα αναζητήσει όταν επιλέξει τη διαμονή του, και οι ξενοδόχοι θα πρέπει να είναι έτοιμοι να δώσουν πολύ χρόνο εξερευνώντας τους πιο πρακτικούς, ασφαλείς και πολυτελείς τρόπους για να το προσφέρουν.

Digital Trends

Η επαυξημένη πραγματικότητα

Eίναι ιδιαίτερα ελκυστική για όσους δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο, διότι παρέχει τη δυνατότητα ενίσχυσης των πραγματικών περιβαλλόντων μέσω της τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, τα περιβάλλοντα μπορούν να γίνουν διαδραστικά και οι πληροφορίες μπορούν να παρουσιαστούν καλύτερα.

Η εικονική πραγματικότητα

Yπήρξε μία από τις κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις γενικά τα τελευταία χρόνια, με τα ακουστικά VR να εμφανίζονται ως βασικό καταναλωτικό προϊόν. Παρόλο που τα οφέλη της εικονικής πραγματικότητας έχουν ήδη διερευνηθεί στον τουριστικό κλάδο, αυτή είναι μια τάση που είναι πιθανό να συνεχιστεί.

Σύμφωνα με την Hotstats οι αλλαγές στα ξενοδοχεία θα είναι:
  1. Περισσότερη touchless τεχνολογία

Κάποια πράγματα θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό, αλλά τα σημάδια μιας πανδημίας θα χαραχτούν στο μυαλό του κοινού. Καθώς οι άνθρωποι φοβούνται την επόμενη μεγάλη επιδημία του ιού, θα περιμένουν περισσότερες touchless τεχνολογίες για την ασφάλεια τους.  Οι ξενοδόχοι μπορούν να καθησυχάσουν τους επισκέπτες τους προσθέτοντας συσκευές χωρίς επαφή, όπως πόρτες, σταθμούς διανομής κλπ. Ένας άλλος τρόπος για να ελαχιστοποιήσουν την προσωπική επαφή θα είναι η εισαγωγή εφαρμογών για κινητές συσκευές. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει περισσότερες εφαρμογές check-in και υπηρεσίας δωματίου που επιτρέπουν στους επισκέπτες να ολοκληρώσουν εργασίες χωρίς τη βοήθεια ενός υπαλλήλου.

  1. Ένας νέος ορισμός της καθαριότητας

Η καθαριότητα ήταν πάντα προτεραιότητα στον ξενοδοχειακό κλάδο. Αλλά είναι ασφαλές να υποθέσουμε πως μετά το COVID-19 η καθαριότητα του ξενοδοχείου θα είναι πιο λεπτομερής, πιο εμφανής και πιο προφανής. Για παράδειγμα, ορισμένα ξενοδοχεία προσθέτουν σφραγίδες σε πόρτες, σταθμούς υγιεινής και ακόμη και ρομπότ καθαρισμού δωματίων. Σε όλες τις περιπτώσεις, οι νέες κατευθυντήριες γραμμές και οι φόβοι του κοινού δημιουργούν κίνητρα για τα ξενοδοχεία να εντείνουν τις τελετουργίες καθαρισμού τους και να τις κάνουν γνωστές.

  1. Τροποποιημένες πράξεις

Κατά γενικό κανόνα, τα εστιατόρια και τα μπαρ του ξενοδοχείου εξαρτώνται πάντα από συγκεκριμένες απαιτήσεις των επισκεπτών τους. Πρώτον, με το φόβο των μικροβίων, οι περισσότεροι ξενοδόχοι θα αποφεύγουν τη χρήση μπουφέ. Τουλάχιστον, θα εργαστούν για να μειώσουν τα κοινά σκεύη ή να λάβουν προφυλάξεις για να απομακρύνουν τα καθίσματα και τους σταθμούς τροφίμων. Δεύτερον, οι ξενοδόχοι μπορούν να αναμένουν μεγαλύτερη ζήτηση από τους επισκέπτες. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι υπηρεσίες F&B ενός ξενοδοχείου θα πρέπει να δίνουν έμφαση σε περισσότερα takeout, εκτεταμένες επιλογές και πιο ολοκληρωμένη υπηρεσία δωματίου.

  1. Προσαρμογές στις προσφορές στο δωμάτιο

Στο μέλλον, υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα να είναι τα δωμάτια των ξενοδοχείων εντυπωσιακά πιο διαφορετικά από εκείνα του παρελθόντος. Οι ξενοδόχοι που θέλουν να προσφέρουν περισσότερη σιγουριά στους ταξιδιώτες θα μειώσουν τον αριθμό των κοινόχρηστων συσκευών στα δωμάτια. Το δωμάτιο του ξενοδοχείου του μέλλοντος μπορεί επίσης να περιλαμβάνει περισσότερες συσκευές φωνητικού ελέγχου για τον έλεγχο των τηλεοράσεων, των φωτών και του κλιματισμού χωρίς να αναγκάζει τους επισκέπτες να αγγίζουν τον διακόπτη.

  1. Μεγάλες αλλαγές στους χώρους άνεσης

Συνολικά, τα χαρακτηριστικά non room services, όπως οι εξωτερικοί χώροι, οι πισίνες και τα συνεδριακά κέντρα θα είναι πιθανώς διαφορετικά στον μετά COVID-19 κόσμο. Η κοινωνική αποστασιοποίηση και η αναζήτηση για την εξάλειψη των εστιών μικροβίων θα οδηγήσουν σε φυσικές αλλαγές σε αυτούς τους τομείς. Για παράδειγμα, τα ξενοδοχεία πρέπει να αρχίσουν να μεγαλώνουν τους χώρους για τις καρέκλες σαλονιών στις πισίνες και να ορίσουν πρόσθετο προσωπικό για να αποστειρώνουν τις επιφάνειες όταν αποχωρούν οι φιλοξενούμενοι τους.

Δείτε ακόμα

WTA: Κορυφαία ξενοδοχεία στην Ευρώπη και την Ελλάδα, τα ξενοδοχεία της Ελούντας

Γ. Π.

Elounda Beach Hotel & Villas

N. K.

Δήλωση του Προέδρου της ΠΟΞ κ. Γρηγόρη Τάσιου για το Ψηφιακό Πράσινο Πιστοποιητικό

Γ. Π.

Ακριβός «τουρισμός» για το πολυπόθητο εμβόλιο

Γ. Π.

ΓΕΠΟΕΤ: Ικανοποίηση για την αύξηση πληρότητας τουριστικών λεωφορείων στο 85%

Γ. Π.

Κλείνει τα σύνορα η Γαλλία.

N. K.
φορτώνει....