15.4 C
Άγιος Νικόλαος
29 Ιανουαρίου 2023
Δημοφιλή Ξενοδοχεία

Οι 5 κορυφαίες καινοτομίες που θα δούμε στα ξενοδοχεία το 2023

Στη Hotel & Resort Innovation Expo στο Λονδίνο ήταν παρόν όλοι οι ηγέτες παγκόσμιων ομίλων και τοπικών boutique ξενοδοχείων.

Εκεί τέθηκαν οι βάσεις για τη μορφή της μελλοντικής καινοτομίας στον κλάδο μας. Αναγνωρίστηκε παγκοσμίως ότι, ενώ η παύση της πανδημίας ήταν επώδυνη, ήταν επίσης μια ευκαιρία για ενδοσκόπηση και αναθεώρηση των επιχειρήσεων.

Αυτό που προέκυψε τους τελευταίους 12 μήνες είναι η ταχεία υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας στα ξενοδοχεία και μια νέα όρεξη για αντιμετώπιση λειτουργικών προκλήσεων και προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών.

Η πρόοδος μας, καθοδηγείται από την καινοτομία και εμπνέεται από τους συναδέλφους μας που κάνουν αλλαγές, επομένως είμαι πάντα ενθουσιασμένος όταν ρίχνω μια ματιά στο μέλλον.

Εδώ είναι οι 5 κορυφαίες καινοτομίες που αναμένουμε να δούμε στα ξενοδοχεία και στο κλάδο της φιλοξενίας το 2023.

1. Βήμα προς την ψηφιοποίηση

Ίσως μια από τις πιο εύκολες προσαρμογές που μπορούν να κάνουν τα ξενοδοχεία είναι να γίνουν ψηφιακά. Μεγάλες αλυσίδες, συμπεριλαμβανομένων των Marriott, Hilton Worldwide, IHG, Kimpton και Holiday Inn, έχουν αντικαταστήσει τα παλιά συστήματα με ψηφιακές λύσεις για να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των λειτουργιών του ξενοδοχείου.

Το κόστος και η αποδοτικότητα των επιχειρήσεων μπορούν να μειωθούν σημαντικά με την αυτοματοποίηση των παραδοσιακών εργασιών. Αυτός ο μετασχηματισμός μειώνει επίσης το άγχος και ενισχύει την απόδοση των εργαζομένων.

Επιπλέον, η μετάβαση σε ένα μέλλον χωρίς χαρτί είναι βιώσιμη και βοηθά τα ξενοδοχεία να έχουν καλή απόδοση έναντι των κριτηρίων ESG και των προσδοκιών των πελατών. Σε μια πρόσφατη έρευνα από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, πάνω από το 80% των καταναλωτών δηλώνουν ότι ευνοούν τις βιώσιμες επιχειρήσεις και αυτό επηρεάζει το πού επιλέγουν να ξοδέψουν τα χρήματα τους.

Η ικανότητα συλλογής και ερμηνείας σε δεδομένα είναι κρίσιμης σημασίας για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης τους, σε όλα τα ξενοδοχεία και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μεγάλα ακίνητα και αλυσίδες ξενοδοχείων που εξυπηρετούν χιλιάδες επισκέπτες σε εβδομαδιαία βάση.

Μέσω ενός συνδυασμού εσωτερικής ανταλλαγής πληροφοριών και όσων είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο, τα ξενοδοχεία μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά δεδομένα για να βελτιώσουν γρήγορα τη διαχείριση εσόδων και τις λειτουργίες και να σχεδιάσουν καλύτερες στρατηγικές για την κατανόηση των πελατών μέσω πωλήσεων και μάρκετινγκ.

2. Η άνοδος της ρομποτικής

Ενώ η ανάπτυξη της ρομποτικής τεχνολογίας στη φιλοξενία εξακολουθεί να θεωρείται δαπανηρή, πρόκειται για έναν τομέα που είναι πιθανό να δει ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός τα επόμενα χρόνια. Ένας βασικός λόγος είναι ότι η ρομποτική θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίλυση μιας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή, την έλλειψη προσωπικού.

Σύμφωνα με τους Financial Times, ο παγκόσμιος κλάδος της φιλοξενίας προειδοποιεί και πάλι για ελλείψεις προσωπικού ενόψει της νέας σεζόν, καθώς αναζητούν έκτακτους εργαζομένους για να καλύψουν τις κενές θέσεις.


Στην χώρα μας μόνο πέρυσι έλειψαν από τον κλάδο 60.000 εργαζόμενοι με τον αριθμό αυτό να αναμένεται να εκτοξευτεί στις 100.00 την φετινή σεζόν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, περισσότεροι από 250.000 επιπλέον εποχικοί εργαζόμενοι θα χρειαστούν στον κλάδο της φιλοξενίας, σύμφωνα με εκτιμήσεις του εμπορικού οργανισμού UKHospitality.

Τα ρομπότ που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύονται ως μια δημοφιλής τάση στην τεχνολογία με την αυτοματοποίηση και την αυτοεξυπηρέτηση να διαδραματίζουν αυξανόμενο ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών του ξενοδοχείου. Τα ρομπότ μπορούν να βοηθήσουν στην ταχύτητα, τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας και την ακρίβεια. Πρωτοπόρος στη ρομποτική εμπειρία πελατών είναι το διάσημο Henna na Hotel, στην Ιαπωνία και πέρυσι, άνοιξε και δεύτερο στη Νέα Υόρκη.

Από ιδιόμορφη και φουτουριστική, η εμπειρία από το check-in έως το check-out ελέγχεται από τον πελάτη μέσω μιας ποικιλίας αυτοματοποιημένων υπηρεσιών και σημείων αναγνώρισης φωνής και αφής. Στην πραγματικότητα, ακόμη και πριν από το Henn na Hotel, το Hilton ξεκίνησε ένα ρομπότ θυρωρού που ονομάζεται Connie, ανοίγοντας το δρόμο για τη βελτίωση των υπηρεσιών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.

ηλεκτρική σκούπα ρομπότ Whiz

Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα μαθαίνει και προσαρμόζεται με κάθε αλληλεπίδραση, βελτιώνοντας συνεχώς τις απαντήσεις που παρέχει. Από τις υπηρεσίες πελατών μέχρι τα ρομπότ καθαρισμού, η Canon Solutions America και η SoftBank Robotics America μόλις αυτόν τον μήνα κυκλοφόρησαν το Whiz. Αυτή η νέα συσκευή είναι μια εμπορική ηλεκτρική σκούπα ρομπότ που λειτουργεί για να βελτιώσει την υγεία και την ασφάλεια σε ποικίλα περιβάλλοντα εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων. Τα ρομπότ καθαρισμού κυκλοφορούν γρήγορα σε αλυσίδες ξενοδοχείων και η υιοθέτησή τους αναφέρθηκε ότι επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας για προφανείς λόγους. Είτε το προσωπικό καθαριότητας, υπηρεσία δωματίου είτε αναμονής, αναμένουμε ότι η χρήση της ρομποτικής στα ξενοδοχεία θα αυξηθεί σημαντικά, ιδιαίτερα ενώ οι ελλείψεις προσωπικού συνεχίζουν να υπονομεύουν τις λειτουργίες.

3. Οι Πελάτες έχουν τον έλεγχο

Η τοποθέτηση των πελατών στον έλεγχο είναι ένα κοινό θέμα στην καινοτομία των ξενοδοχείων αυτή τη στιγμή και ως εκ τούτου, τα έξυπνα ξενοδοχεία αρχίζουν να παίρνουν τη θέση τους σε αυτό το νέο μέλλον.

Τι είναι λοιπόν ένα έξυπνο ξενοδοχείο; Ουσιαστικά είναι μια εμπειρία που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να χειρίζονται συσκευές μέσω μιας σειράς τεχνολογιών, όπως AI, AR και ψηφιακή συνδεσιμότητα. Η τεχνολογία έξυπνων δωματίων μπορεί να περιλαμβάνει φωνητικό έλεγχο, αναγνώριση προσώπου, αυτοματισμό, ενεργειακή απόδοση και βελτιωμένη απόκριση.

Η τεχνολογία στο δωμάτιο μπορεί επίσης να ελέγχεται μέσω των Εφαρμογών και μέσω των κινητών συσκευών των επισκεπτών. Η τεχνολογία έξυπνων ξενοδοχείων είναι μια σημαντική εξέλιξη, επειδή μπορεί να εξατομικεύσει την εμπειρία του πελάτη και μέσω της μηχανικής εκμάθησης AI, να θυμάστε την προτίμηση του πελάτη για ακόμη μεγαλύτερη προσωπική φροντίδα και άνεση. Για παράδειγμα, τα έξυπνα χειριστήρια δωματίου επιτρέπουν στους επισκέπτες να προσαρμόζουν την ατμόσφαιρα του δωματίου τους μέσω της θερμοκρασίας, του φωτισμού και του κλιματισμού χωρίς να χρειάζεται να ρυθμίζουν χειροκίνητα συσκευές ή να ζητούν υποστήριξη από το προσωπικό.

Ένα έξυπνο ξενοδοχείο μπορεί να προσφέρει ψυχαγωγία, κρατήσεις ή υπηρεσία δωματίου που ελέγχονται μέσω φωνητικών εντολών πελατών – αντικαθιστώντας τις απογοητεύσεις που προκαλούνται από την αναμονή στην ουρά ή την παραμονή στο τηλέφωνο. Όλες αυτές οι βελτιώσεις προσθέτουν στη συνολική εικόνα. Εξατομικεύονταν την εμπειρία, ένα ξενοδοχείο μπορεί να συνεισφέρει στην καλύτερη γνώση των πελατών, καθιστώντας πιο πιθανό οι πελάτες να γίνουν πιστοί επισκέπτες που επιστρέφουν.

4. Βιωσιμότητα

Με τεράστια παγκόσμια εστίαση στην κλιματική αλλαγή, τα ξενοδοχεία πρέπει να διαδραματίσουν τον ρόλο τους στην εύρεση πιο βιώσιμων λύσεων και αναμφίβολα αυτό θα γίνει μια σημαντική κατεύθυνση που πρέπει να πάρει ο κλάδος το 2023. Σύμφωνα με το Business Travel News Europe μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Siemens συνεργάστηκε με την πλατφόρμα καταλυμάτων HRS για να καταστήσει την αναφορά περιβαλλοντικών επιπτώσεων υποχρεωτικό μέρος του παγκόσμιου ξενοδοχειακού της προγράμματος.

Σύμφωνα με το HRS, αυτό είναι το πρώτο παγκόσμιο πρότυπο που χρησιμοποιεί ανιχνεύσιμα κριτήρια για τη σύγκριση της βιωσιμότητας των ξενοδοχείων. Οι πάροχοι ξενοδοχείων θα πρέπει να παρέχουν δεδομένα σχετικά με τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας, νερού και τη σπατάλη ανά διανυκτέρευση σε κατειλημμένο δωμάτιο, προκειμένου να υπολογίσουν το αποτύπωμα άνθρακα και να το προβάλουν ανάλογα στα εργαλεία κρατήσεων της εταιρείας.

Σύμφωνα με την Έκθεση Αειφόρου Ταξιδιού 2022 της Booking.com, το 81% των παγκόσμιων ταξιδιωτών είπε ότι το να ταξιδεύουν με βιώσιμο τρόπο είναι σημαντικό για αυτούς, με τους μισούς να αναφέρουν την κλιματική αλλαγή ως σημαντική επιρροή στις επιλογές αγοράς. Είναι σαφές ότι είναι ζωτικής σημασίας για τα ξενοδοχεία να εφαρμόζουν διαδικασίες με περισσότερη περιβαλλοντική συνείδηση ​​στις υπηρεσίες και τις λειτουργίες τους και να τις κάνουν ορατές στους πελάτες τους.

5. Back Office


Πολλοί δεν γνωρίζουν ότι οι back office λειτουργίες των ξενοδοχείων βρίσκονται επίσης σε φάση τεχνολογικών αλλαγών. Γνωρίζουμε ότι για να έχουμε τους πελάτες μας ευχαριστημένους και για αξέχαστες εμπειρίες χωρίς πολλές γραφειοκρατικές σκοτούρες, απαιτούν εξαιρετικές λειτουργίες στο back office και είναι σημαντικό να δώσουμε στο προσωπικό του front office τα κατάλληλα εργαλεία που να τους δίνουν τη δυνατότητα να επικεντρωθεί σε αυτό που κάνει καλύτερα, αντί να αποσπάται η προσοχή με επαναλαμβανόμενες διοικητικές εργασίες.

Με ένα μέλλον που είναι πιθανό να δει λιγότερο προσωπικό και αυξημένο κόστος, έχουμε επικεντρωθεί στο να απλοποιήσουμε τις λειτουργικές διαδικασίες. Οι χειροκίνητες επαναλαμβανόμενες εργασίες ελαχιστοποιούνται και η αυτοματοποίηση αφαιρεί τις ασήμαντες ανθρώπινες διαδικασίες για τη μείωση της σπατάλης προσωπικού.

Με τις ηλεκτρονικές διασυνδέσεις και το κεντρικό ξενοδοχειακό σύστημα, οι ομάδες του front office συνεργάζονται άψογα με τις ομάδες κρατήσεων για την επίλυση καθημερινών προβλημάτων και την επίτευξη συνεχών βελτιώσεων και οι υπεύθυνοι των ομάδων μπορούν να επέμβουν γρήγορα πριν η κατάσταση γίνει προβληματική.

Η διαδικασία είναι πλήρως ελεγχόμενη: κάθε έγγραφο, έγκριση και πληρωμή είναι ανιχνεύσιμα, για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τις εσωτερικές πολιτικές και τις βέλτιστες πρακτικές ασφάλειας δεδομένων. Η τεχνολογική καινοτομία που βελτιώνει τόσο τις λειτουργίες όσο και τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες θα οδηγήσει τελικά στις εξαιρετικές εμπειρίες επισκεπτών.

Κατά την άποψη μου, αυτό είναι το μέλλον που πρέπει να ακολουθήσουμε, είτε μας αρέσει είτε όχι, η τεχνολογία δεν πάει πίσω και η ιστορία μας δείχνει ότι όσοι την ασπάζονται, πρωτοπορούν και δεν μένουν στάσιμοι, φέρνουν και τα καλύτερα αποτέλεσμα για τις επιχειρήσεις τους!!

Ακολουθήστε το filoxenianews στο Google News στο Facebook και στο linkedin

Δείτε ακόμα

Οι 10 καλύτερες βαλίτσες ταξιδίου

Γ. Π.

Γρ. Τάσιος: “Θέλει και το επιχειρείν τη δική του ενίσχυση, διότι οι θέσεις εργασίας θα κινδυνέψουν”

Ν. Π.

EFQM AWARD CEREMONY 2022: Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για την Επιχειρηματική Αριστεία

N. K.

Παρατείνονται αυτόματα για δυο χρόνια οι μισθώσεις ξενοδοχείων και καταλυμάτων

Γ. Π.

Το Conde Nast Traveller, παρουσιάζει τα καλύτερα ξενοδοχεία της Κρήτης.

Γ. Π.

ΞΕΕ: Υψηλή η ικανότητα του τομέα της Φιλοξενίας στην αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών συστημικών και μη συστημικών κρίσεων

Γ. Π.
φορτώνει....