15.8 C
Άγιος Νικόλαος
1 Δεκεμβρίου 2021
Επιστήμη Τεχνολογία

Meta… Facebook εποχή: Eικονική πραγματικότητα ή ένα «matrix»

«Στο εξής, θα είμαστε πρώτα metaverse, όχι Facebook» είπε χαρακτηριστικά ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ την Τρίτη στην ψηφιακή συνεδρία της εταιρείας, επικυρώνοντας τις πληροφορίες που κυκλοφορούσαν επί μία εβδομάδα, αλλά και τις προετοιμασίες που είναι σε εξέλιξη από την αρχή της χρονιάς. «Εντός του metaverse, θα μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα, να παίξετε μόνοι ή με φίλους, να εργαστείτε, να δημιουργήσετε, καθώς και πολλά ακόμη … Βασικά θα μπορείτε να κάνετε ότι κάνετε σήμερα στο διαδίκτυο, μαζί με κάποια πράγματα που στο διαδίκτυο δεν μοιάζουν λογικά σήμερα, όπως π.χ. να χορεύετε».

Ο CEO του -μέχρι πρότινος- Facebook εξήγησε ότι η λέξη «Meta» προέρχεται από την ελληνική λέξη «μετά» (beyond).

Η μελλοντική πλατφόρμα του δισεκατομμυριούχου φιλοδοξεί να «περικλείσει» εικονικά τους χρήστες, με τον Ζούκερμπεργκ να σκιαγραφεί σαφώς έναν εικονικό, 3D επαυξημένο κόσμο, όταν μιλά για ένα «ενσαρκωμένο Διαδίκτυο όπου ο χρήστης είναι μέσα στην εμπειρία και δεν την κοιτά απλά». «Το αποκαλούμε metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που δημιουργούμε». 

Σε αυτό το μέλλον, θα είστε σε θέση να τηλεμεταφέρεστε στιγμιαία, ως ολογράμματα, για να βρίσκεστε στο γραφείο χωρίς την κίνηση του δρόμου, σε κονσέρτα με φίλους ή στο σαλόνι των γονιών σας για να τα πείτε. Αυτό θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες ανεξάρτητα από το πού ζείτε. Θα είστε σε θέση να ξοδεύετε περισσότερο χρόνο σε πράγματα που μετράνε για εσάς, να μειώσετε τον χρόνο στο μποτιλιάρισμα και το αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον». 

O Μαρκ Ζάκερμπεργκ υποσχέθηκε ότι θα «μπορείτε να κάνετε σχεδόν οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε – να συναντηθείτε με φίλους και οικογένεια, να εργαστείτε, να μάθετε, να παίξετε, να ψωνίσετε, να δημιουργήσετε – καθώς και να βιώσετε εντελώς νέες εμπειρίες που δεν είναι ίδιες με τον τρόπο που γνωρίζουμε τους υπολογιστές και τα τηλέφωνα σήμερα.

«Σκεφτείτε πώς πολλά φυσικά αντικείμενα που έχετε σήμερα, θα μπορούσαν να είναι ολογράμματα στο μέλλον. Η τηλεόρασή σας, το τέλειο setup της δουλειάς σας με πολλαπλές οθόνες, τα επιτραπέζια παιχνίδια σας και πολλά περισσότερα – αντί για φυσικά αντικείμενα κατασκευασμένα σε εργοστάσια, θα είναι ολογράμματα σχεδιασμένα από δημιουργούς από όλον τον κόσμο. 

Θα μεταφέρεστε μεταξύ εμπειριών σε διαφορετικές συσκευές, γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας για να παραμένετε παρόντες στον φυσικό κόσμο, εικονική πραγματικότητα πλήρως ενσωματωμένη, τηλέφωνα και υπολογιστές στις υπάρχουσες πλατφόρμες. Αυτό δεν έχει να κάνει με το να περνάμε περισσότερη ώρα σε οθόνες, αλλά με τον χρόνο που ήδη περνάμε καλύτερα». 

Το Facebook πρακτικά προσπαθεί να καταλάβει πρώτο την μεγάλη μερίδα των νέων χρηστών του μετασύμπαντος, ώστε να κυριαρχήσει στην αγορά πριν μπουν σε αυτή οι ανταγωνιστές του. Οι τελευταίοι ωστόσο δεν είναι ούτε αμελητέοι ούτε βρίσκονται πίσω, απλώς δεν απασχολούν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και των site. Εταιρείες όπως η EpicGames (μεταξύ άλλων του Fortnite των 400 εκατ. χρηστών) το Minecraft (150 εκατ. χρήστες), η Roblox (100 εκατ. χρήστες), ήδη συγκεντρώνουν τεράστιο κοινό ακριβώς στις νεαρές ηλικίες που προσπαθεί να προσελκύσει το Facebook.

Το βάρος φαίνεται να δίνεται στην εικονική πραγματικότητα, όπως δείχνει η αγορά της Oculus που παράγει γυαλιά 3D, προκειμένου να προωθήσει ψηφιακές υπηρεσίες και χώρους δίνοντας την αίσθηση πραγματικής συμμετοχής του χρήστη σε αυτά. Το όνομα της εταιρείας που ετοιμάζεται να αυτονομηθεί από τον όμιλο το δηλώνει σαφώς: Facebook Reality Labs (FRL).

Τα «Εργαστήρια Πραγματικότητας» του Facebook φαίνεται ότι μαζί με τα Oculus θα δώσουν μεγάλο βάρος στο Horizon Worlds, την επαγγελματική εκδοχή του Horizons όπου οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν και να συμμετέχουν σε οτιδήποτε επιθυμούν, από χώρους παιχνιδιών μέχρι χώρους συνεργασίας και από προσωπικούς χώρους μέχρι ανοιχτά ψηφιακά τοπία αναψυχής. Αυτό θα γίνεται με την χρήση avatar, ψηφιακών απεικονίσεων που θα διαλέγει ο κάθε χρήστης για τον εαυτό του. Αυτό είναι ήδη μία υπαρκτή κατάσταση σε αμέτρητες πλατφόρμες παιχνιδιών και όχι μόνο, ωστόσο η εμπλοκή του Facebook των 3 δισ. χρηστών (δηλαδή σχεδόν του μισού πλανήτη και πρακτικά του μεγαλύτερου μέρους του ανεπτυγμένου κόσμου) δείχνει ικανή να καταστήσει αυτή την πρακτική κυρίαρχη πραγματικότητα. Η απώλεια της πραγματικής οπτικής επαφής μεταξύ δύο ατόμων που αλληλεπιδρούν είναι ένα μείζον πρόβλημα στην κοινωνική συνοχή και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνίας είναι μη λεκτικό και αφορά τον ίδιο τον ήχο της φωνής, μικρές κινήσεις και χαρακτηριστικά του προσώπου και του σώματος, λεπτομέρειες που αφορούν την καθημερινή ένδυση/υπόδηση και πολλά άλλα.

Ο πρώτος τρόπος δημιουργίας εσόδων από αυτό το μετασύμπαν θα είναι μέσω της πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς σε ψηφιακούς χώρους πώλησης ο πελάτης θα μπορεί να κινηθεί χωρίς ποτέ να αντιμετωπίζει συνωστισμό, έχοντας πρόσβαση στο σύνολο των διαθέσιμων προϊόντων για πλήρη επίδειξη και σύγκρισή τους, με πάντα διαθέσιμο έναν (ψηφιακό τουλάχιστον) εκπρόσωπο-πωλητή για να τον καθοδηγήσει. Όπως τόνισε ο Ζούκερμπεργκ, η εταιρεία δεν θα δώσει βάρος στις πωλήσεις συσκευών 3D όπως τα Oculus, αλλά θα εκμεταλλευτεί την πολύ μεγάλη ψηφιακή οικονομία που θα ανοίξει ταυτόχρονα με το μετασύμπαν που επιδιώκει να δημιουργήσει. Κατά τον ίδιο, αυτό αφορά ψηφιακά προϊόντα για τα avatar των χρηστών, ωστόσο είναι προφανές ότι και το παραδοσιακό λιανεμπόριο και οι υπηρεσίες θα δουν άμεσα το όφελος από την δημιουργία ψηφιακών καταστημάτων για τα οποία η εταιρεία δεν θα πληρώνει ενοίκιο, ρεύμα, νερό, φύλαξη, τροφοδοσία και κυρίως εργαζόμενους με συμβάσεις και δικαιώματα. Όλες οι υπηρεσίες είτε θα είναι αυτοματοποιημένες είτε θα μπορούν να παρέχονται ψηφιακά από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, όπως ήδη συμβαίνει με τεράστιο αριθμό υπηρεσιών υποστήριξης που επανδρώνεται από προσωπικό στις πλέον φτωχές χώρες του κόσμου.

Ακολουθήστε το filoxenianews στο Google News και στο Facebook 

Δείτε ακόμα

Πλάτων: Ο Μύθος του Σπηλαίου και η ψευδαίσθηση του μάτριξ

Γ. Π.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου παρουσιάζει ένα τεράστιο αντίγραφο του Άρη

Γ. Π.

‘Επεσε το Facebook – Προβλήματα σε όλο τον κόσμο

Μ. Τ.

Δωρεάν εργαλεία της Google για ταξίδια και την φιλοξενία

Γ. Π.

Τουρισμός: Έρχονται ρομποτικοί μπάτλερ και ψηφιακές ρεσεψιόν

Γ. Π.

Amazon – Google: Οι κροίσοι της Silicon Valley επενδύουν στο όνειρο της αθανασίας

Γ. Π.
φορτώνει....