29.1 C
Άγιος Νικόλαος
24 Ιουνίου 2021
Χορηγούμενη

Κολλημένο ακόμα στη Διώρυγα του Σουέζ το πλοίο Ever Given

Οι ελπίδες στην αποψινή πλημμυρίδα

Οι αξιωματούχοι του Canal δήλωσαν ότι «σημαντική πρόοδος» είχε σημειωθεί αφού τα μηχανήματα από την ξηρά έβαλαν περίπου 20.000 τόνους άμμου το Σάββατο, ανέφερε το BBC.

Δεκατέσσερα ρυμουλκά προσπάθησαν να μετακινήσουν το Ever Given, το οποίο ζυγίζει 220.000 τόνους ωστόσο όλες οι προσπάθειες απελευθερώσεις του γιγαντιαίου σκάφους απέτυχαν. Το Ever Given, το οποίο διαχειρίζεται η Evergreen Marine Corporation, έχει σφηνωθεί στο κανάλι του Σουέζ για πάνω από 150 ώρες.

Πάνω από 300 πλοία αναγκάστηκαν να κάνουν ουρά και στις δύο πλευρές του μπλοκαρίσματος, με μερικά να επιλέγουν να κάνουν παράκαμψη 15.000 μιλίων γύρω από την Αφρική. Το φιάσκο κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια την ώρα. 

Ο στρατηγός Osama Rabie, πρόεδρος της αρχής του καναλιού του Σουέζ, δήλωσε στους δημοσιογράφους χθες ότι οι αξιωματούχοι είναι αισιόδοξοι ότι το σκάφος θα μπορέσει να ξεκολλήσει και να μπει σε πορεία ξανά την Κυριακή αφού το νερό είχε αρχίσει να τρέχει κάτω από αυτό.

“Περιμένουμε ότι ανά πάσα στιγμή, το πλοίο θα μπορέσει να γλιστρήσει και να κινηθεί από το σημείο στο οποίο βρίσκεται”, δήλωσε η Ράμπι, σύμφωνα με το BBC. 

Εάν το σκάψιμο της άμμου και το τράβηγμα του πλοίου με ρυμουλκά δεν το μετακινήσει, η Rabie είπε ότι οι ομάδες διάσωσης ίσως χρειαστεί να αρχίσουν να αφαιρούν μερικά από τα εμπορευματοκιβώτια του πλοίου, μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες. 

Το Ever Given είναι ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο, με χώρο για 20.000 μεταλλικά εμπορευματοκιβώτια.


Ο Ιάπωνας ιδιοκτήτης του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων ζήτησε συγγνώμη για την πρόκληση “τεράστιου προβλήματος” και ανέφερε:

“Ζητούμε συγγνώμη για το μπλοκάρισμα της κυκλοφορίας και την πρόκληση του τεράστιου προβλήματος και ανησυχίας για πολλούς ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων των εμπλεκομένων μερών”, δήλωσε ο Γιούκιτο Χιγκάκι.

Κάθε ημέρα αποκλεισμού προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις και κόστος για τους παράγοντες του κλάδου, ενώ γίνονται αισθητές οι πρώτες απτές επιπτώσεις: η Συρία είπε χθες ότι ξεκίνησε να επιβάλει δελτίο στη διανομή καυσίμων, λόγω καθυστέρησης στην παράδοση ενός φορτίου πετρελαίου ενώ η Αίγυπτος επισημαίνει ότι  χάνει από 12 έως 14 εκατ. δολάρια για κάθε ημέρα αποκλεισμού, ενώ η ναυτιλιακή έκδοση Lloyd’s List εκτιμά ότι το σκάφος μπλοκάρει κάθε ημέρα εμπορεύματα η αξία των οποίων αντιστοιχεί περίπου σε 8,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

Δείτε ακόμα

Η Γαλλία περιορίζει τα ταξίδια από 4 χώρες με υποχρεωτική καραντίνα 10 ημερών

Μ. Τ.

Hyundai Tucson: Ο νέος «βασιλιάς» των SUV

Γ. Π.

Με αγάπη και σεβασμό στο περιβάλλον

Μ. Τ.

Πώς θα γίνει από Δευτέρα η διάθεση των self tests

Μ. Τ.

Εστιατόριο στη Σαουδική Αραβία όπου οι σερβιτόροι είναι ρομπότ

Μ. Τ.

Η μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο θα συνδέσει τη Γερμανία με την Δανία και θα κάνει τα ταξίδια πολύ πιο σύντομα

Μ. Τ.
φορτώνει....