27.1 C
Άγιος Νικόλαος
10 Αυγούστου 2022
Τουρισμός

Ιταλία-Οι τελευταίες τάσεις στον γαστροτουρισμό

Ως μια από τις πιο δημοφιλείς χώρες στον κόσμο, η Ιταλία υποδέχεται εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο. Παρά την πρόσφατη στασιμότητα λόγω της πανδημίας Covid-19, ο κλάδος αναπόφευκτα θα ανακάμψει και θα ευημερήσει ξανά μακροπρόθεσμα.

Ο γαστροτουρισμός είναι ένας από τους τομείς που συμβάλλουν στην ανάκτηση του αριθμού των επισκεπτών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Έκθεση για τον Ιταλικό Τουρισμό Τροφίμων και Οίνου (Raporto sul Turismo Enogastronomico Italiano) αναφέρει τις επικρατούσες τάσεις στον ιταλικό τουρισμό τροφίμων και κρασιού, περιγράφοντας τον κλάδο ως ανθεκτικό, ελκυστικό και όλο και πιο βιολογικό.

Ο αριθμός των εταιρειών γαστρονομικού τουρισμού έχει αυξηθεί, ιδίως εκείνων που προσφέρουν συνεδρίες γευσιγνωσίας (+8%) και άλλες δραστηριότητες, ειδικά στην ύπαιθρο (+10%). Η αναλογία μεταξύ Ιταλών και ξένων πελατών, η οποία το 2019 ήταν 11 προς 10, έπεσε στο 23 προς 10 το 2020.

Όσον αφορά ατην ετοιμότητα των επιμέρους περιοχών, η Απουλία, η Καμπανία και η Σικελία ξέρουν πώς να ενισχύσουν τους πόρους τροφίμων και κρασιού τους με τον καλύτερο τρόπο και αποφέρουν τους καρπούς των προσπαθειών τους. Περιφέρειες όπως η Λομβαρδία, το Πιεμόντε, από την άλλη, τα πάνε επίσης καλά, αλλά σύμφωνα με τις προσδοκίες.

Το τοπικό είναι το νέο παγκόσμιο

Η ήδη αναγνωρισμένη ιταλική κληρονομιά τροφίμων και οίνου επιβεβαίωσε την ηγετική θέση τους στην Ευρώπη όσον αφορά τα πιστοποιημένα προϊόντα.

Τον Νοέμβριο του 2021 υπήρχαν 814 από αυτά (315 προϊόντα διατροφής και 526 κρασιά), με τρία νέα προϊόντα ΓΕ το 2021. Οι ενδιαφερόμενοι γνωρίζουν επίσης την ελκυστικότητά του και δίνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή στην ποιότητα της προσφοράς τους, που αποτελείται από τοπικές πρώτες ύλες υλικά και πρωτότυπες παραγωγές.

Βιολογικές καλλιέργειες

Η ευαισθησία της ζήτησης σε θέματα περιβαλλοντικής, κοινωνικής και οικονομικής βιωσιμότητας κατευθύνει τη γεωργία προς τη βιολογική γεωργία.

Στην πραγματικότητα, η περιοχή που ορίζεται για βιολογική καλλιέργεια αυξάνεται συνεχώς στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, με συνολικό ρυθμό ανάπτυξης +109% μεταξύ 2010 και 2019 για το αμπέλι και 95% το 2010-18 για τα ελαιόδεντρα. Αυτό είναι σίγουρα μια προστιθέμενη αξία που δεν πρέπει να υποτιμάται.

Το κρασί ως καταλύτης για κρατήσεις

Το κρασί ήταν ένα από τα βασικά στοιχεία γαστροτουρισμού το 2021, έχοντας γνωρίσει πολύ εντυπωσιακή ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, ήταν καταλύτης στις ηλεκτρονικές κρατήσεις και πρωταγωνιστής των προτάσεων με θέμα το φαγητό και το κρασί με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ιταλικές περιοχές (ιδίως στην Τοσκάνη και το Πιεμόντε): το 6% των κρατήσεων που έγιναν στο TripAdvisor στην Ιταλία αφορούσαν γευσιγνωσίες και ξεναγήσεις στο κελάρι.

Η δυναμική των Ζυθοποιών

Αν και το 2020 ήταν μια πολύ αρνητική χρονιά για τις ιταλικές βιοτεχνικές ζυθοποιίες, με απώλειες 85 μονάδων παραγωγής (από 841 σε 756), η κρίση προκάλεσε προβληματισμό σχετικά με τον πιθανό συνδυασμό τουρισμού και μπύρας, που έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε χώρες όπως η Γερμανία. , το Βέλγιο και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Δρόμοι και Πεζοπορίες του Κρασιού

Οι λεγόμενοι δρόμοι κρασιού και γεύσης που υπάρχουν στην Ιταλία αποτελούν μια προσφορά που πρέπει να υλοποιηθεί και να ενισχυθεί. Όλο και περισσότερες δημόσιες επενδύσεις γίνονται για τη δημιουργία μονοπατιών ποδηλασίας και πεζοπορίας που οδηγούν τους τουρίστες σε μερικές από τις πιο συναρπαστικές γωνιές και πραγματικότητες γαστροτουρισμού μιας περιοχής, συνδυάζοντας έτσι μια ενεργή μορφή ανάπαυσης με ένα ευχάριστο κεράσι στην κορυφή με τη μορφή ποιοτικού ιταλικού κρασί και φαγητό.

Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO

Από την αναγνώριση της Μεσογειακής Διατροφής το 2013, η ποσότητα της ιταλικής κληρονομιάς που έχει ενταχθεί στον κατάλογο της UNESCO έχει αυξηθεί, με 3 δημιουργικές πόλεις, 2 υλικά και 4 άυλα περιουσιακά στοιχεία που σχετίζονται με τα τρόφιμα και το κρασί, συμπεριλαμβανομένης της νεοεκλεγείσας «αναζήτησης και εξόρυξη τρούφας στην Ιταλία», παγκοσμίως αναγνωρισμένο το 2021.

Το πρόσφατο ρεκόρ που πέτυχε η Ιταλία ευνοήθηκε από τις προσπάθειες που έγιναν σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο για την υποστήριξη των υποψηφίων, οι οποίες στο μεταξύ πολλαπλασιάστηκαν. Η απόκτηση της αναγνώρισης από την UNESCO για μια περιοχή συνεπάγεται αναγνώριση και έντονη τουριστική απήχηση, αλλά και επίγνωση της προστασίας αυτού που, σε όλες τις προθέσεις και σκοπούς, παρουσιάζεται ως κληρονομιά κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Δημιουργικά εστιατόρια

Τέλος, πρέπει να ειπωθεί ότι ενώ η κρίση στον τομέα της εστίασης απέχει πολύ από το να έχει τελειώσει, η αύξηση του αριθμού των εταιρειών εστίασης (+1%) το 2021 υποδηλώνει το δυναμισμό και την ανθεκτικότητα ενός κλάδου που αναζητά μια πιο ποικίλη διάσταση. .

Ως αποτέλεσμα, τα εστιατόρια γίνονται πιο δημιουργικά και προσφέρουν καινοτόμες και υβριδικές μορφές. Μερικά από αυτά περιλαμβάνουν παράδοση κατ’ οίκον, ψηφιακές γευσιγνωσίες, συνταγές βίντεο με τους σεφ και προσωρινά εστιατόρια σε ξενοδοχεία.

Ακολουθήστε το filoxenianews στο Google News στο Facebook και στο linkedin

πηγή:tourismtoday.gr

Δείτε ακόμα

Βρετανία: Σημαντική αύξηση των καταναλωτών που κάνουν κράτηση για διακοπές στο εξωτερικό

N. K.

Τα μέτρα της ΕΕ για τη στήριξη του τουριστικού τομέα

Γ. Π.

Telegraph για χώρες «πορτοκαλί» λίστας: Χωρίς καραντίνα οι πλήρως εμβολιασμένοι Βρετανοί

Γ. Π.

Νοτοπούλου: Η εμφάνιση της «Βλέννας του Μαρμαρά» στην Λήμνο δημιουργεί ανησυχίες

Ν. Π.

Οι 10 ασφαλέστερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο για το 2022

N. K.

Προθερμάνουν τις μηχανές τα ξενοδοχεία – Ερωτηματικό παραμένει το πότε θα ξεκινήσουν

Γ. Π.
φορτώνει....