Υπάρχουν πλέον πολλοί τουρίστες που χρησιμοποιούν τα παράπονα τους ως επιχείρημα για να απαιτήσουν πρόσθετες παροχές ή έκπτωση στο κόστος του ταξιδιού τους.
Συχνά, οι «επαγγελματίες» τουρίστες έχουν υψηλές προσδοκίες και αναζητούν την τέλεια εμπειρία. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν το δικαίωμα να κάνουν παράπονα και να ζητούν παροχές ακόμα και για το ότι φυσάει και δεν απολαμβάνουν τις διακοπές τους η ακόμα και χωρίς να φέρει υπαιτιότητα η επιχείρηση, πχ είχε καθυστέρηση η πτήση του, επιρρίπτει τις ευθύνες στο ξενοδοχείο για να κερδίσει κάτι.
Η καταγγελία κακής εξυπηρέτησης είναι μια διαδικασία που μπορεί να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να επιλέξουν τα καλύτερα ξενοδοχεία, εστιατόρια και αξιοθέατα. Ωστόσο, κάποιοι τουρίστες χρησιμοποιούν αυτήν τη διαδικασία ως μέσο για να πάρουν πίσω τα χρήματα τους.
Η διαδικασία αυτή, γνωστή ως “κριτική εξαναγκασμού“, συμβαίνει όταν ο τουρίστας απειλεί το ξενοδοχείο ή το εστιατόριο με κακή κριτική στο Trip Advisor, εκτός αν τους επιστρέψουν τα χρήματα τους ή τους προσφέρουν έκπτωση στην τιμή τους.
Αυτό που είναι ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι αυτοί οι τουρίστες που ακολουθούν αυτήν την πρακτική δημιουργούν ένα αρνητικό περιβάλλον για τη βιομηχανία του τουρισμού. Αν οι επιχειρήσεις αρχίσουν να νιώθουν ότι πρέπει να υποκύψουν στις απαιτήσεις αυτών των τουριστών, θα μειωθούν οι προσπάθειές τους για βελτίωση των υπηρεσιών τους .
Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι ορισμένοι έχουν πραγματικά προβλήματα που αφορούν τη ποιότητα των υπηρεσιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι ευαίσθητες και να ακούνε τα παράπονα τους, προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να εξασφαλίσουν ότι παρέχουν αυτά που διαφημίζουν.
Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τα καταλύματα και τα εστιατόρια δεν είναι τέλεια και ότι είναι δυνατόν να υπάρχουν προβλήματα. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδικασία διαμαρτυρίας και να δώσουν στην επιχείρηση την ευκαιρία να επιλύσει το πρόβλημα πριν από τη δημοσίευση μιας κακής κριτικής.
Επιπλέον, οι τουρίστες πρέπει να σκεφτούν ότι η απαίτηση επιστροφής χρημάτων ή η απαίτηση έκπτωσης στην τιμή τους για ένα πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί, είναι διαφορετική από την απειλή για κακή κριτική. Σε πολλές περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις είναι πρόθυμες να επιλύσουν τα προβλήματα των ταξιδιωτών και να προσφέρουν μια λογική λύση, χωρίς την ανάγκη για κακή κριτική. Οι ταξιδιώτες πρέπει να επικοινωνούν απευθείας με την επιχείρηση και να εκφράζουν τις ανησυχίες τους, παρέχοντας στην επιχείρηση την ευκαιρία να βελτιωθεί και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Συνολικά, η πρακτική των κακών κριτικών για να πάρουν τα χρήματα τους πίσω είναι απαράδεκτη και μπορεί να προκαλέσει αρνητικές συνέπειες στη βιομηχανία του τουρισμού. Οι ταξιδιώτες πρέπει να σκέφτονται προσεκτικά πριν αποφασίσουν να γράψουν μια κακή κριτική και να δίνουν στην επιχείρηση την ευκαιρία να διορθώσει τυχόν λάθη ή προβλήματα. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι ανοιχτές στην ανταπόκριση στις ανησυχίες των ταξιδιωτών και να επιδιώκουν να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους.
Σε κάθε περίπτωση, οι κακές κριτικές δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως μέσο απαίτησης, αλλά ως ένας τρόπος για τους ταξιδιώτες να μοιραστούν την εμπειρία τους με άλλους και να βοηθήσουν άλλους ταξιδιώτες να κάνουν μια ενημερωμένη απόφαση για το πού θα μείνουν ή θα φάνε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Τα κριτήρια αξιολόγησης των ταξιδιωτών θα πρέπει να βασίζονται σε παράγοντες όπως η ποιότητα της επικοινωνίας με το προσωπικό, η καθαριότητα και η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται και η συνολική εμπειρία τους στην επιχείρηση.