27.7 C
Άγιος Νικόλαος
21 Ιουνίου 2021
Συνεντεύξεις Τουρισμός Φορείς

Δημήτρης Φραγκάκης: Πρωταγωνιστής της ανάκαµψης ο Τουρισµός

Σε µια αποκλειστική του συνέντευξη στο τεύχος Φεβρουαρίου του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ο γενικός γραµµατέας του ΕΟΤ, ξεκαθαρίζει ότι ο Τουρισµός θα είναι πρωταγωνιστής της ανάκαµψης και η κυβέρνηση θα στηρίξει τον κλάδο, υπογραµµίζοντας µε νόηµα ότι είναι άκαιρη η συζήτηση για αλλαγή µοντέλου στην Οικονοµία.

Ο Δηµήτρης Φραγκάκης ξεδιπλώνει στο Χ&Τ την στρατηγική του, δεν µπαίνει στην διαδικασία των προβλέψεων, τονίζει ωστόσο ότι δεν ανήκει σε αυτούς που θεωρούν ότι θα χρειαστεί µια πενταετία για να επιστρέψει ο ελληνικός Τουρισµός, στα επίπεδα του 2019.

Μιλάει για τις προσωπικές του επιδιώξεις και για τον λόγο ανάληψης της ευθύνης διοίκησης του ΕΟΤ, ενώ ξεκαθαρίζει ότι η χώρα µε στρατηγική και σχέδιο, χρειάζεται όλες τις οµάδες των τουριστών, καθώς όπως λέει χαρακτηριστικά «σηµασία όµως είναι να γίνουµε καλύτεροι και ανταγωνιστικότεροι σε όποια «κατηγορία» ταξιδιωτών κι αν απευθυνόµαστε».

Δεν παραλείπει δε να χαρακτηρίσει «πολύ σηµαντική» την συνεργασία µε τους Tour Operators.

Όσο για το πως φαντάζεται τον ελληνικό Τουρισµό το 2030, ο γ.γ. του ΕΟΤ λέει: «Για µένα, ιδανικά, ο Τουρισµός µας θα ήταν ο οικονοµικός κλάδος εκείνος που θα συνεισέφερε στα επόµενα χρόνια σε δύο επίπεδα στην χώρα µας: Από την µία πλευρά στην βιώσιµη ανάπτυξη µε την διατήρηση των φυσικών µας πόρων αλλά και µέσω της ανάδειξης του µοναδικού φυσικού µας περιβάλλοντος και, από την άλλη πλευρά, θα είναι ο βασικός κλάδος έντασης εργασίας που θα προσφέρει περισσότερες και πιο καλά αµειβόµενες δουλειές σε όλη τη χώρα, καθ΄ όλη την διάρκεια του χρόνου. Και επειδή το 2030 δεν είναι πολύ µακριά, νοµίζω ότι ο στόχος της νέας δεκαετίας που ξεκινάει φέτος µπορεί και πρέπει να είναι ακριβώς αυτός για τον Τουρισµό µας».

Η συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη, έχει ως εξής:

Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το πιστοποιητικό εμβολιασμού; Πότε θα υπάρχει καθαρή εικόνα για τις απαιτήσεις εισόδου στην χώρα και ποιες θα είναι αυτές; Όποιος έχει εμβολιαστεί θα έχει κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση στην Ελλάδα;


Ο ελληνικός Τουρισμός έχει υποστεί μεγάλη ζημιά, ένα μέρος της οποίας οφειλόταν το 2020 στην ανυπαρξία μιας δέσμης προϋποθέσεων ταξιδιών τουλάχιστον, μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Δεν υπήρχε πέρυσι μια κοινή πολιτική σε αυτόν τον τομέα, με αποτέλεσμα τα πολλά και αιφνιδιαστικά εμπόδια στις μετακινήσεις, τα οποία τελικά λειτούργησαν αποτρεπτικά για τα τουριστικά ταξίδια. Ήταν ένα από τα πολλά μαθήματα που πήραμε την περυσινή σεζόν και δεν νομίζω ότι θέλει κανένας να επαναλάβει τα ίδια λάθη.

Η πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να ανοίξει την συζήτηση για το πιστοποιητικό εμβολιασμού σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήταν έγκαιρη και πολύ ορθή. Προχώρησε μάλιστα κι ένα βήμα παραπέρα με την διμερή συμφωνία Ελλάδας – Ισραήλ, που υπεγράφη πριν λίγες μέρες.

Φέτος, λοιπόν, σε αντίθεση με πέρυσι έχουμε περισσότερα «όπλα» στην διάθεσή μας, ενόψει της τουριστικής σεζόν: τα εμβόλια, τα γρήγορα τεστ, τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Οφείλουμε να τα αξιοποιήσουμε όλα, με πρώτο το πιστοποιητικό εμβολιασμού, και πιστεύω ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να έχουμε ένα συνεκτικό, συγκεκριμένο και ξεκάθαρο «πακέτο προϋποθέσεων» ταξιδιών προς την χώρα μας, το οποίο θα ανοίξει το δρόμο για ένα ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού μας , με πολύ καλύτερες προοπτικές σε σχέση με πέρυσι, κάτι το οποίο ξέρω πόσο πολύ περιμένει και η εγχώρια αλλά και η διεθνής τουριστική αγορά.

Οι αναφορές στον Τουρισμό είναι ολοένα και λιγότερες, ενώ παράλληλα πληθαίνουν οι φωνές για στήριξη άλλων τομέων της Οικονομίας. Το βλέπετε αυτό; Ποιο είναι το σχόλιό σας; Χρειάζεται αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου; Θεωρείτε ότι ο Τουρισμός έχει στηριχθεί με ειδικά μέτρα όλα αυτά τα χρόνια;

Το 2020 η κυβέρνηση Μητσοτάκη διέθεσε 23,9 δις ευρώ για την στήριξη όλων των κλάδων της οικονομίας που χτυπήθηκαν από την πανδημία, ενώ άλλα 7 δις ευρώ είναι διαθέσιμα για τους πρώτους μήνες του 2021. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εγχώρια πακέτα στήριξης επιχειρήσεων και εργαζόμενων που έχουν ποτέ υλοποιηθεί στην ιστορία της χώρας μας. Σχεδόν κάθε εβδομάδα ανακοινώνονται μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση.

Ο Τουρισμός έχει λάβει και συνεχίζει να λαμβάνει ένα μεγάλο μερίδιο από αυτό το πακέτο στήριξης και το λαμβάνει δικαιωματικά, ως ένας από τους δυναμικότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας που συνεισφέρει πάνω από το 25% του ΑΕΠ μας και στηρίζει πολλές τοπικές οικονομίες, κάποιες από αυτές σχεδόν αποκλειστικά. Και είναι εκπεφρασμένη βούληση της κυβέρνησης να συνεχίσει να στηρίζει την οικονομία μέχρι να βγούμε από το σπιράλ της ύφεσης που προκάλεσε η πανδημία.

Κατά συνέπεια, δεν βλέπω κάτι «λιγότερο», το αντίθετο θα έλεγα, βλέπω μια σταθερότητα και μία αποφασιστικότητα να μείνει όρθιος ο πιο σημαντικός παραγωγικός μας κλάδος.

Από εκεί και πέρα η συζήτηση περί αλλαγής παραγωγικού μοντέλου και άκαιρη είναι και δεν έχει και πολύ νόημα.

Ο τουρισμός θα είναι εκείνος ο κλάδος που, όπως και στην διάρκεια της 10ετούς οικονομικής κρίσης, θα είναι από τους πρωταγωνιστές της ανάκαμψης της χώρας μας μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε.

Η επίκαιρη συζήτηση λοιπόν είναι πώς θα κάνουμε τον Τουρισμό μας ακόμα πιο ανταγωνιστικό στις διεθνείς αγορές την επόμενη μέρα. Κι αυτή η συζήτηση πρέπει να αφορά δομικά στοιχεία του προϊόντος μας αλλά και ζητήματα που συζητάμε επί πολλά χρόνια, όπως φορολογικά κίνητρα, χωροταξικά θέματα επενδύσεων, ζητήματα προσανατολισμού του τουριστικού μας προϊόντος και αρκετά άλλα που έχουν τεθεί στο δημόσιο διάλογο και πριν την πανδημία.

Πότε πιστεύετε ότι θα επιστρέψουμε στα μεγέθη του 2019;

Αποφεύγω πάντα να κάνω τέτοιου είδους προβλέψεις, το ίδιο θα κάνω και τώρα. Ρεαλιστικά και λαμβάνοντας υπόψη τα μέχρι στιγμής δεδομένα θεωρώ ότι η ανάκαμψη του τουρισμού, παγκόσμια, θα είναι σταδιακή και ιδιαίτερα στην Ελλάδα ο ρυθμός της θα εξαρτηθεί από πολλές παραμέτρους. Δεν ανήκω πάντως σε αυτούς που θεωρούν ότι θα χρειαστούμε μια πενταετία για να επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2019, νομίζω ότι είναι υπερβολική μια τέτοια εκτίμηση. Αξιοσημείωτη ανάκαμψη πιστεύω όμως ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε από φέτος αλλά θα χρειαστεί χρόνος, πλάνο και μεγάλη προσπάθεια από όλους μας για να ανακάμψουμε πλήρως. Πάντως το 2021 φιλοδοξούμε και στον ΕΟΤ να θέσουμε τις βάσεις για μια χειροπιαστή ανάκαμψη του τουρισμού μας.

Ετοιμάζετε στον ΕΟΤ την στρατηγική για την -απρόβλεπτη- επερχόμενη τουριστική σεζόν, μέσα από μια διαδικασία διαβούλευσης και συναίνεσης του κλάδου. Τι να περιμένουμε; Σε επίπεδο προβολής τι, που και πότε θα κάνετε;

Από πέρυσι το Καλοκαίρι προετοιμαζόμαστε, ουσιαστικά, για το 2021. Ξέρουμε καλά ότι καλούμαστε να επιχειρήσουμε σε κινούμενη άμμο και τη νέα σεζόν, γι΄ αυτό και σχεδιάζουμε με προσοχή τα επόμενα βήματά μας. Διαθέτουμε πλέον ένα στρατηγικό πλαίσιο τριετίας για την προώθηση του ελληνικού Τουρισμού στο εξωτερικό.

Δεν είναι πλέον μία απλή καμπάνια αλλά μια ευρύτερη στρατηγική που θα μας οδηγήσει σταδιακά στο νέο αφήγημα του ελληνικού Τουρισμού.

Πάνω σε αυτή τη βάση καταρτίζουμε και την εκστρατεία προβολής του 2021, η οποία θα είναι έτοιμη στο τέλος Μαρτίου προκειμένου να ξεκινήσει στις διεθνείς αγορές, μόλις οι συνθήκες κριθούν ότι είναι οι κατάλληλες.

Η εκστρατεία θα περιλαμβάνει μία κεντρική καμπάνια για την χώρα συνολικά και άλλες 4 «θεματικές» (γαστρονομία, θαλάσσιος τουρισμός & yachting, υπαίθριες δραστηριότητες και τουρισμό ευεξίας-luxury). Όλες θα κατευθυνθούν κατά κύριο λόγο στις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και σε τρίτες χώρες, που θα κριθεί ότι έχουν αξιόλογες προοπτικές.

Η καμπάνια δεν θα είναι πλέον δίμηνη ή τρίμηνη, όπως στο παρελθόν, αλλά εξάμηνη έως και οκτάμηνη, ενώ η ευελιξία και η προσαρμογή της, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, θα είναι φέτος ο κανόνας. Ενδεχομένως πιο ώριμες αγορές, όπως για παράδειγμα, το Ισραήλ να προηγηθούν χρονικά. Θα είμαστε επίσης έτοιμοι με συμφωνίες συνδιαφήμισης με αεροπορικές εταιρείες και tour operators, ώστε να ξεκινήσουμε και εκεί έγκαιρα, προσελκύοντας όσο το δυνατόν περισσότερους ταξιδιώτες. Σε όλα αυτά αξιοποιούμε τα δεδομένα τα οποία συλλέγουμε από κάθε διαθέσιμη πηγή και τα οποία δείχνουν τάσεις της αγοράς ώστε να έχουμε ένα δυναμικό μοντέλο επικοινωνίας και να επανατοποθετούμε πόρους όπου κρίνεται αναγκαίο, προκειμένου να πιάνουν τόπο τα χρήματα που επενδύουμε. Προετοιμαζόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για να έχουμε μια ισχυρή προβολή στο εξωτερικό τους επόμενους κρίσιμους μήνες.

Πως θα χαρακτηρίζατε την συνεργασία με την Marketing Greece το περασμένο Καλοκαίρι; Γιατί δεν συνεχίστηκε η συνεργασία;

Η συνεργασία του ΕΟΤ με τον ιδιωτικό τομέα είναι στο DNA του Οργανισμού. Ο ΕΟΤ έχει αναπτύξει ένα πλέγμα συνεργασιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό εδώ και πολλά χρόνια και έχει αναπτύξει με επιτυχία πολλές και σημαντικές συνέργειες με την αγορά. Αυτό κάναμε και πέρυσι καθώς συνεργαστήκαμε με αρκετές εταιρείες, μεταξύ αυτών και την Marketing Greece, η οποία συνεισέφερε στην καμπάνια της χώρας ως προς το ένα σκέλος της, στο μήνυμα για τη μοναδικότητα του ελληνικού καλοκαιριού. Η συνεργασία πήγε καλά, ολοκληρώθηκε και αν κριθεί αναγκαίο θα συνεργαστούμε ξανά.

Ως ο εθνικός φορέας προώθησης του ελληνικού Τουρισμού, ο ΕΟΤ δεν έχει φοβικά σύνδρομα ούτε στεγανά και έχει αποδείξει ότι επιδιώκει να συνεργάζεται με όλους.

Θέλουμε λίγους και καλούς ή πολλούς και όλων των εισοδηματικών επιπέδων τουρίστες;

Όπως γνωρίζετε προέρχομαι από τουριστική περιοχή της χώρας και έχω ζήσει από πολύ κοντά την εξέλιξη του τουριστικού ρεύματος. Γνωρίζω ότι ο Τουρισμός είναι μία δραστηριότητα, η οποία διαπερνά κάθετα τις τοπικές κοινωνίες, ειδικά στις ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές και προσφέρει σημαντικά εισοδήματα στους κατοίκους τους αλλά και άλλα πλεονεκτήματα πέραν των οικονομικών.

Δεν θα διαχώριζα τους επισκέπτες της χώρας μας με τόση ευκολία, καθώς χρειαζόμαστε όλα τα «κοινά» και μπορούμε και να τα προσελκύσουμε, αφού έχουμε όλα τα πλεονεκτήματα που χρειάζονται.

Αυτό που έχει κατά την άποψή μου σημασία όμως είναι να γίνουμε καλύτεροι και ανταγωνιστικότεροι σε όποια «κατηγορία» ταξιδιωτών κι αν απευθυνόμαστε. Εκεί πρέπει να ρίξουμε το βάρος μας, με συνεργασία και επιμονή, καθώς ειδικά τα επόμενα χρόνια η πανδημία θα αλλάξει πολλά, αφήνοντας έντονο το στίγμα της και στον τουρισμό. Ο ανταγωνισμός θα είναι ιδιαίτερα σκληρός τα επόμενα χρόνια, αρχής γενομένης από φέτος, και τα ρεκόρ θα είναι πολύ πιο δύσκολα και θα κριθούν σε λεπτομέρειες στις οποίες πρέπει να εστιάσουμε!

Πως θα βγούμε από την κρίση; Τι πρέπει να κάνει ο καθένας μας κατά την άποψή σας;

Εάν απαντούσα μονολεκτικά θα σας έλεγα πως το «κλειδί» για την ανάκαμψη είναι η προσαρμοστικότητα. Η επόμενη μέρα της πανδημίας θα είναι πολύ διαφορετική στον τουριστικό κλάδο. Δεν γνωρίζουμε ακόμα πόσο διαφορετική, αλλά σίγουρα θα αλλάξουν πολλά και θα χρειαστεί να γίνουν προσαρμογές από όλους στα νέα δεδομένα. Οι Έλληνες δείξαμε μία αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα στις μεγάλες προκλήσεις που είχαμε να αντιμετωπίσουμε το προηγούμενο διάστημα, η οποία έγινε και αντικείμενο θετικών σχολίων από τον διεθνή τύπο. Δεν είναι τυχαίο που, μέσα σε αυτή την πρωτοφανή κρίση, το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ ψηφίστηκαν ως ο κορυφαίος φορέας τουρισμού στον κόσμο από το WTA 2020. Το γεγονός ότι κρατήσαμε όρθια την τουριστική μας βιομηχανία με την συνδρομή και την καλή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων στον κλάδο, ήταν ένα μικρό θαύμα. Είναι όμως και μία παρακαταθήκη τόσο για την σεζόν που έρχεται όσο και για τα επόμενα χρόνια.

Ο καθένας από εμάς πρέπει λοιπόν να κάνει όσο καλύτερα μπορεί την δουλειά του. Και όλοι μαζί να ακολουθήσουμε μια κοινή κατεύθυνση και στον τουρισμό, πιο βιώσιμη αλλά και πιο ανταγωνιστική. Δύσκολο στοίχημα αλλά πιστεύω ότι μπορούμε να το κερδίσουμε.

Έχετε ξεκινήσει μια προσπάθεια βελτίωσης της ηλεκτρονικής παρουσίας του ΕΟΤ. Τι ακριβώς κάνετε και με ποιο στόχο;

Μια από τις κεντρικές προτεραιότητές μας στον ΕΟΤ είναι η ενίσχυση των ψηφιακών εργαλείων προβολής του ελληνικού Τουρισμού. Από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων μου έβαλα σαν στόχο να βελτιωθούμε σε αυτόν τον τομέα.

Σήμερα, το visitgreece.gr είναι σε διαδικασία ολικής αναμόρφωσης και τον Μάρτιο θα έχουμε νέο portal, αντάξιο της θέσης της χώρας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Παράλληλα, ήδη λειτουργεί το Visit Greece app, μία καινοτόμα εφαρμογή για κινητά η οποία απέσπασε τρία βραβεία. Ήταν άλλωστε και μία ανάγκη του ελληνικού Τουρισμού διαχρονική, καθώς δεν υπήρχε πριν κάποιο κεντρικό application που να συμπληρώνει τα άλλα ψηφιακά μέσα που έχουμε στην διάθεσή μας. Επίσης, κατά την διάρκεια του περασμένου Καλοκαιριού λειτουργήσαμε την ψηφιακή πλατφόρμα Greece Health First, η οποία προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες και υγειονομικού περιεχομένου, τώρα πλέον και σε έξι γλώσσες, στους ταξιδιώτες της χώρας μας. Δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στα ψηφιακά εργαλεία και αξιοποιούμε όλες τις διαθέσιμες digital πλατφόρμες.

Οι καμπάνιες μας του 2020 ήταν σε ποσοστό πάνω από 70% ψηφιακές και προσαρμοσμένες στα σύγχρονα δεδομένα. Αντίστοιχα, θα τρέξουμε καμπάνιες και στα social media, κάτι που κάναμε εξίσου επιτυχημένα και πέρυσι, με την καμπάνια μας στο twitter, για παράδειγμα, να αποσπά άλλο ένα σημαντικό βραβείο. Προσθέτω εδώ την δυνατότητα που έχουμε πλέον να συλλέγουμε και να αναλύουμε δεδομένα και τάσεις κοινού, τα οποία θα τα αξιοποιούμε για ακόμα πιο στοχευμένες καμπάνιες. Δεν αντιλαμβανόμαστε απλά τις νέες τάσεις, αλλά κάνουμε και συγκεκριμένες κινήσεις για να ανταποκριθούμε σε αυτές, επενδύοντας στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες. Δεν αφήνουμε τίποτα στη τύχη, ειδικά τώρα που η ψηφιακή φαρέτρα μας πρέπει να είναι γεμάτη.

Γραφεία εξωτερικού: Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;

Τα γραφεία μας στο εξωτερικό έχουν σηκώσει ένα μεγάλο βάρος όλη την περίοδο της κρίσης της πανδημίας. Είναι τα μάτια και τα αφτιά μας στο εξωτερικό, αλλά και οι δίαυλοι μέσα από τους οποίους περνάμε τα μηνύματά μας προς τις αγορές μας. Προσπαθούμε στα πλαίσια των οικονομικών μας δυνατοτήτων να τα ενισχύσουμε αλλά και, μέσα από θεσμικές παρεμβάσεις, να διευκολύνουμε όσο γίνεται το έργο τους. Προτεραιότητά μας πάντως είναι να προσθέσουμε δύο ακόμα γραφεία στα 14 που ήδη λειτουργούν: να λειτουργήσουμε την Ισπανία, προκειμένου να συνδεθούμε με τις αγορές της Λατινικής Αμερικής που έχουν μεγάλες προοπτικές για την Ελλάδα και να ιδρύσουμε και λειτουργήσουμε γραφείο του ΕΟΤ στην Αυστραλία, μία σημαντική χώρα, με καλή τουριστική αγορά, αλλά και ισχυρή ομογένεια. Πιστεύω στην διάρκεια της θητείας μου να καταφέρω να υλοποιήσω και τους δύο αυτούς στόχους.

Ποιες αγορές κατά την άποψη σας το 2021 θα «τρέξουν» και ποιες νέες αγορές πρέπει να προσεγγίσουμε και σε ποιο χρονικό ορίζοντα;

Βασικός μας στόχος φέτος, ενόψει της θερινής περιόδου, θα είναι οι ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένου του Ισραήλ, που φαίνεται να ξεκινάει νωρίς τα ταξίδια και της Μ. Βρετανίας που επίσης έθεσε χρονοδιάγραμμα για τα ταξίδια.

Οι βασικοί μας «πελάτες» δηλαδή οι οποίοι θα αρχίσουν, όπως όλα δείχνουν, να ταξιδεύουν και πάλι το 2021. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κλείνουμε την πόρτα και σε άλλες αγορές, καθώς οι εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας και ειδικά των εμβολιασμών θα κρίνουν πολλά για την στόχευση μας την φετινή σεζόν. Έχουμε σαν κεντρικό στόχο για την προβολή του τουρισμού μας αυτές τις χώρες, όμως επειδή μέσα σε όλη την διάρκεια του έτους ενδέχεται να αλλάξουν πολλά, κρατάμε ανοιχτό το οπτικό μας πεδίο και σε άλλες αγορές ακόμα και μακρινές. Ο χρόνος και οι υγειονομικές εξελίξεις είναι αυτές που θα μας δείξουν πώς να κινηθούμε και μετά το Καλοκαίρι.

Πιστεύετε στις συνεργασίες με τους tour operators; Τι θα κάνετε στον τομέα αυτό;

Είναι πολύ σημαντική για εμάς η συνεργασία με τους Tour Operators και δουλεύουμε συστηματικά πάνω σε αυτό, με στρατηγική και πρόγραμμα και όχι ευκαιριακά.

Ήδη είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις κι ετοιμάζουμε ενέργειες προβολής και συνδιαφήμισης με δεκάδες μεγάλους και μεσαίους οργανωτές ταξιδιών σε όλη την Ευρώπη, μέσω των γραφείων του ΕΟΤ, ώστε να είμαστε εγκαίρως έτοιμοι να προσεγγίσουμε ταξιδιώτες.

Παράλληλα όμως ενισχύουμε και τις συνεργασίες μας σε πιο συλλογικό επίπεδο. Ενδεικτικά, σε μία δύσκολη χρονιά, όπως το 2020, η Ελλάδα αναδείχθηκε ως ο «Preferred Destination» της ευρωπαϊκής Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων και Tour Operators (ECTAA), με την συνδρομή της FedHatta και του Hatta.

Ακόμα, το 2021 η Ελλάδα ετοιμάζεται να φιλοξενήσει το ετήσιο συνέδριο των Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων (DRV), με την υποστήριξη του ΕΟΤ, αλλά και το συνέδριο των Ιταλών τουριστικών Πρακτόρων. Καλλιεργούμε λοιπόν τις συνεργασίες μας και προσπαθούμε να βάλουμε την Ελλάδα στο επίκεντρο των προτιμήσεων, όχι μόνο των μεμονωμένων ταξιδιωτών, αλλά και των tour operators.

Στρατηγικά που θέλετε να «κατευθυνθεί» ο ΕΟΤ;

Ο κεντρικός στρατηγικός στόχος για τον ΕΟΤ, έτσι όπως τον αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον, είναι να συγκλίνει όσο γίνεται περισσότερο με την τουριστική αγορά.

Θέλω οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις του να είναι σε σύμπνοια με την διεθνή και την εγχώρια αγορά, να συνεισφέρει στο βαθμό που του αναλογεί στην ενίσχυση της εικόνας του ελληνικού Τουρισμού στο εξωτερικό και την διατήρηση της φήμης της χώρας συνολικά και φυσικά να φέρνει μετρήσιμα αποτελέσματα στην πραγματική οικονομία. Άλλωστε αυτή είναι και η βασική αποστολή ενός ιστορικού Οργανισμού, όπως είναι ο ΕΟΤ, που έχει αφήσει ανεξίτηλο στίγμα στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού: να συνεχίσει να αφήνει το στίγμα του και σήμερα σε μία νέα εποχή που όλα αλλάζουν ταχύτατα, επιδεικνύοντας ευελιξία και προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Εκεί πρέπει να πάμε και νομίζω ότι βάζουμε σταδιακά τις βάσεις για να τα καταφέρουμε.

Γιατί ασχοληθήκατε με τα κοινά; Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σας;

Πάντα ήμουν πολιτικοποιημένος. Αλλά ειδικά τώρα ασχολήθηκα πιο ενεργά με τα κοινά γιατί πιστεύω ότι μπορώ να συνεισφέρω τις δυνάμεις μου σε μία μεγάλη εθνική προσπάθεια που γίνεται με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ώστε να παραδώσουμε στα παιδιά μας μία χώρα πολύ καλύτερη. Μια Ελλάδα πιο σύγχρονη, πιο αξιοκρατική, πιο περήφανη που θα βρίσκεται στο κέντρο κι όχι στο περιθώριο των διεθνών εξελίξεων, είναι νομίζω το όραμα της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών. Αν τα καταφέρουμε, κάτι που πιστεύω ακράδαντα, θα έχω εκπληρώσει και την όποια προσωπική μου φιλοδοξία…

Πως θα ήταν ιδανικά για εσάς ο ελληνικός Τουρισμός το 2030;

Για μένα, ιδανικά, ο Τουρισμός μας θα ήταν ο οικονομικός κλάδος εκείνος που θα συνεισέφερε στα επόμενα χρόνια σε δύο επίπεδα στην χώρα μας: Από την μία πλευρά στην βιώσιμη ανάπτυξη με την διατήρηση των φυσικών μας πόρων, αλλά και μέσω της ανάδειξης του μοναδικού φυσικού μας περιβάλλοντος και, από την άλλη πλευρά, θα είναι ο βασικός κλάδος έντασης εργασίας που θα προσφέρει περισσότερες και πιο καλά αμειβόμενες δουλειές σε όλη τη χώρα, καθ΄όλη την διάρκεια του χρόνου.

Και επειδή το 2030 δεν είναι πολύ μακριά, νομίζω ότι ο στόχος της νέας δεκαετίας που ξεκινάει φέτος μπορεί και πρέπει να είναι ακριβώς αυτός για τον Τουρισμό μας.

Δείτε ακόμα

Πρόσβαση χωρίς προϋποθέσεις στις υπηρεσίες υγείας (υγειονομική περίθαλψη, φαρμακευτική κάλυψη) για τους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ για ένα χρόνο

Γ. Π.

Τουρισμός – Θεοχάρης: Θετικά τα πρώτα μηνύματα – Έχουμε ήδη τις πρώτες 150.000 αφίξεις

Γ. Π.

Εμβολιασμός: Γιατί δεν μπορεί να καταστεί υποχρεωτικός!

Γ. Π.

Επιταγή 200 ευρώ για αγορά λάπτοπ και τάμπλετ

N. K.

Οι 10 καλύτερες «μυστικές» παραλίες της Ευρώπης

Γ. Π.

Επιστολή ΠΟΕΕΤ στο Υπ. Εργασίας για τα αιτήματα που έχει ο κλάδος του Επισιτισμού – Τουρισμού

Γ. Π.
φορτώνει....