11 C
Άγιος Νικόλαος
31 Μαρτίου 2023
Food & Beverages

Άνοιγμα της εστίασης και τουρισμός αύξησαν τις πωλήσεις της μπύρας

Με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης που, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, προσεγγίζουν το 20%, κινείται η αγορά μπίρας από τις αρχές του έτους μέχρι τώρα, εξέλιξη η οποία σχετίζεται κυρίως με την επαναλειτουργία της εστίασης από τις αρχές Μαΐου και τη σημαντική αύξηση του τουρισμού σε σύγκριση με πέρυσι.

Τα περιοριστικά μέτρα, ωστόσο, που αναμένεται να λειτουργήσουν στην εστίαση για τους μη εμβολιασμένους, χωρίς την ίδια ώρα να αποκλείονται ακόμη αυστηρότερα μέτρα, όπως ένα γενικευμένο lockdown ή διάφορα τοπικά, ή απαγόρευση κυκλοφορίας από κάποια ώρα κι έπειτα το βράδυ, κάνουν τους ανθρώπους του κλάδου να είναι αρκετά συγκρατημένοι σε σχέση με τις προβλέψεις –και κυρίως– τις προσδοκίες για το πώς τελικά θα κλείσει η χρονιά.

Υπενθυμίζεται ότι το 2020 ο κλάδος έχασε περίπου το 25% των πωλήσεών του κυρίως λόγω της μη λειτουργίας της εστίασης και του τουρισμού για πολλούς μήνες. Στο κανάλι της λιανικής μπορεί να καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων, οι τιμές όμως στις οποίες πωλείται η μπίρα στο ράφι του σούπερ μάρκετ είναι πολύ χαμηλότερες από αυτές στην εστίαση, κάτι που επιδρά αρνητικά τόσο στον τζίρο και κυρίως στα κέρδη. Το βασικό σενάριο για φέτος είναι ότι η αγορά θα κλείσει με αύξηση της τάξης του 10%-15%, καλύπτοντας δηλαδή εν μέρει τις απώλειες της περυσινής χρονιάς.

Σύμφωνα, πάντως, με όσα αναφέρει στην οικονομική του έκθεση για το α΄ εξάμηνο του 2021 ο όμιλος Carlsberg, ο οποίος στην Ελλάδα έχει παρουσία μέσω της θυγατρικής του, της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (Μύθος, FIX κ.ά.), η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες στις οποίες καταγράφηκε διψήφιο ποσοστό αύξησης του όγκου πωλήσεων, ενώ βελτίωση παρουσιάζουν και τα έσοδα/εκατόλιτρο. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως, όπως επισημαίνεται, στη βελτιωμένη εικόνα που παρουσιάζει η αγορά ειδικά το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα ο όμιλος καταγράφει ενισχυμένες πωλήσεις και λόγω των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην έκθεσή του, στην κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ (οι άλλες χώρες στις οποίες καταγράφεται αύξηση των πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας είναι η Γαλλία, η Φινλανδία, η Πολωνία, η Ελβετία και η Ρωσία). Η αύξηση των πωλήσεων μπίρας χωρίς αλκοόλ επιταχύνθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς θεωρείται ότι συνδέεται με τη γενικότερη στροφή των καταναλωτών προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Ακολουθήστε το filoxenianews στο Google News και στο Facebook

Δείτε ακόμα

Το California Wine Festival επιστρέφει στο Park Hyatt Aviara Resort

N. K.

Το Thessaloniki Wine Selfie επανέρχεται το Σεπτέμβρη με νέα δυναμική

N. K.

FOOD EXPO 2022: Επιστρέφει δυναμικά 12-14 Μαρτίου 2022, στο Metropolitan Expo

Γ. Π.

«WWF Hotel Kitchen»: Ακόμα 11 ξενοδοχεία κατά της σπατάλης τροφίμων

Γ. Π.

FOOD EXPO 2023: Έρχεται 18 – 20 Μαρτίου το κορυφαίο εμπορικό γεγονός για τα Τρόφιμα και Ποτά στη χώρα μας

Γ. Π.

Το πρωτοχρονιάτικο έθιμο της μπουγάτσας στο Ηράκλειο

N. K.
φορτώνει....