Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον κλάδο του τουρισμού παγκοσμίως, τείνει να εξελιχθεί η έλλειψη προσωπικού στα ξενοδοχεία και στην εστίαση.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν θεμιτά και «αθέμιτα μέσα» για να προσελκύσουν εργαζόμενους.
Καθώς σχεδόν το 80% των ξενοδοχείων στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν ελλείψεις προσωπικού, οι ξενοδόχοι προσφέρουν σε πιθανούς εργαζόμενους μια σειρά από κίνητρα για την κάλυψη των κενών θέσεων, διαπιστώνει η νέα έρευνα ξενοδόχων που διεξήχθη από την American Hotel & Lodging Association (AHLA).
Ειδικότερα, το 71% των ερωτηθέντων αυξάνει τους μισθούς, το 64% προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στο ωράριο και το 33% επεκτείνει τις παροχές. Παρ’ όλα αυτά, το 81% δηλώνει ότι εξακολουθεί να μην μπορεί να καλύψει τις κενές θέσεις.
Περαιτέρω, το 79% των ερωτηθέντων στην έρευνα δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν έλλειψη προσωπικού, με το 22% να βρίσκεται σε σοβαρή έλλειψη. Η πιο κρίσιμη ανάγκη προσωπικού είναι η καθαριότητα, με το 43% να την κατατάσσει ως την κορυφαία ανάγκη πρόσληψης.
Βέβαια, οι αριθμοί παρουσιάζουν βελτίωση από τον Σεπτέμβριο του 2022, όταν το 87% των ερωτηθέντων σε αντίστοιχη έρευνα της AHLA ανέφερε ότι αντιμετώπιζε έλλειψη προσωπικού, το 36% σημείωνε σημαντικές ελλείψεις, με το 43% να κατατάσσει την καθαριότητα ως την κορυφαία ανάγκη πρόσληψης.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι ερωτηθέντες προσπαθούν να καλύψουν κατά μέσο όρο 7 κενές θέσεις ανά ξενοδοχείο, από 10 κενές θέσεις ανά ξενοδοχείο που καταγράφηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Αυτές οι προκλήσεις στελέχωσης έχουν ως αποτέλεσμα ιστορικές ευκαιρίες σταδιοδρομίας για τους εργαζόμενους στον κλάδο.
Από τον Δεκέμβριο, οι εθνικοί μέσοι μισθοί στα ξενοδοχεία κατέγραψαν υψηλά όλων των εποχών με άνω των 23 δολαρίων την ώρα. Από την πανδημία, οι μέσοι μισθοί στα ξενοδοχεία αυξήθηκαν ταχύτερα από τους μέσους μισθούς σε ολόκληρη τη γενική οικονομία με επιπρόσθετο όφελος την ευελιξία.